REXTON 2.7 XDI, jaka wersja ?
Tutaj pomagamy przyszłym posiadaczom Ssangyongów wybrać model, wersję silnikową lub konkretny egzemplarz.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 14 gru 2018, 0:16
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
REXTON 2.7 XDI, jaka wersja ?
Postautor: Grzegorz89 » 04 sty 2019, 11:03
Witam.
Przymierzam się do zakupu Rextona w przedziale wiekowym 2007-2009. Proszę podzielcie się ze mną wiedzą. Niestety w internecie ciężko mi znaleźć informacje na temat wersji silnika, wiem ze są tylko 2 wersje: 2,7 l. W słabszej odmianie Xdi (270 Xdi) wyposażony w bezpośredni wtrysk typu common rail i turbosprężarkę silnik rozwija moc 163 KM przy 4000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 1800-3200 obr./min.
Mocniejsza jest wersja XVT (270 Xdi XVT). W tej konfiguracji motor ma turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek turbiny, co pozwala osiągnąć moc maksymalną 186 KM przy 4000 obr./min. Moment obrotowy silnika wynosi 402 Nm. Osobiście szukałem mocniejszej wersji ale nie mogę znaleźć takowej zestawionej z reduktorem. Pytanie brzmi czy ludzie nie umieją wpisywać danych w ogłoszeniach czy wersja z reduktorem występowała tylko w słabszej wersji ?
Z góry dziękuję za merytoryczne odpowiedzi i pozdrawiam.
Przymierzam się do zakupu Rextona w przedziale wiekowym 2007-2009. Proszę podzielcie się ze mną wiedzą. Niestety w internecie ciężko mi znaleźć informacje na temat wersji silnika, wiem ze są tylko 2 wersje: 2,7 l. W słabszej odmianie Xdi (270 Xdi) wyposażony w bezpośredni wtrysk typu common rail i turbosprężarkę silnik rozwija moc 163 KM przy 4000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 1800-3200 obr./min.
Mocniejsza jest wersja XVT (270 Xdi XVT). W tej konfiguracji motor ma turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek turbiny, co pozwala osiągnąć moc maksymalną 186 KM przy 4000 obr./min. Moment obrotowy silnika wynosi 402 Nm. Osobiście szukałem mocniejszej wersji ale nie mogę znaleźć takowej zestawionej z reduktorem. Pytanie brzmi czy ludzie nie umieją wpisywać danych w ogłoszeniach czy wersja z reduktorem występowała tylko w słabszej wersji ?
Z góry dziękuję za merytoryczne odpowiedzi i pozdrawiam.
-
- Forumowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 31 sie 2017, 12:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Gadu-Gadu: 0
Re: REXTON 2.7 XDI, jaka wersja ?
Postautor: messiah22 » 05 sty 2019, 6:47
nie szukaj mocniejszej bo udziwniona i ma DPF. Szukaj słabszej, wrzucisz chipa i będziesz miał 190-200KM i prostszy motor.
- Jurgen
- Stały bywalec
- Posty: 348
- Rejestracja: 29 cze 2014, 19:54
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2015
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz\Stilo :)
Re: REXTON 2.7 XDI, jaka wersja ?
Postautor: Jurgen » 05 sty 2019, 14:20
Odnośnie mocniejszej wersji gdzieś na forum opisuje jeden z naszych forumowiczów, który pozbył się tej wersji bo była też ciężka do obsługi . Krótko pisząc polecamy smoka zwykłego 165 koniuszy, a jak będzie brakować [wątpię bo do czego] to chip i już 
Zrobisz jak uważasz.....

Zrobisz jak uważasz.....
Jurgen
- pjoter
- Stały bywalec
- Posty: 248
- Rejestracja: 30 lip 2018, 21:46
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Sieradz
Re: REXTON 2.7 XDI, jaka wersja ?
Postautor: pjoter » 05 sty 2019, 17:37
Ale Panowie pytanie na przyszłość.
Jak poznać po liftowego rexa z tym słabszym silnikiem
Jak poznać po liftowego rexa z tym słabszym silnikiem
Pjoter
-
- Forumowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 31 sie 2017, 12:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Gadu-Gadu: 0
Re: REXTON 2.7 XDI, jaka wersja ?
Postautor: messiah22 » 05 sty 2019, 17:53
ma na plastiku nad silnikiem xdi a ten mocniejszy xvt
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: REXTON 2.7 XDI, jaka wersja ?
Postautor: Trawas » 08 sty 2019, 3:44
Czekam na tel więc mam trochę czasu. Mogę coś ci podpowiedzieć.
Szukasz wersji poliftowej ? Obawiam się , że niewiele wiesz o tych samochodach a wiedza jest ważna przed zakupem.
Otóż Rexton został zaprojektowany bardzo starannie z wykorzystaniem biur konstrukcyjnych Daimlera i Giugiaro. Założeniem było wprowadzenie na rynek auta o przedłużonym resursie mogącego służyć nawet 30 lat. Stąd wybór niezawodnych silników czyli MB. 2,9 TD , 2,7 CDI oraz 3,2 R6 .
Materiały stosowano z najwyższej półki poczynając od blach nadwozia tych samych, które używano do produkcji Chairmanów a w Niemczech dla Maybachów. Nie oszczędzano więc i auto miało bardzo wysokie koszty produkcji. Na modelu Rexton fabryka ponosiła straty od samego początku z nadzieją promocji producenta. Niestety Ssang nie odniósł spektakularnego sukcesu a utrzymywanie dopłat pobieranych ze sprzedaży innych modeli w dłuższym okresie było nie do wytrzymania. Ssang popadł w problemy choć produkował najlepsze w Korei samochody. Pojawił się model II w, którym producent dokonał cięcia kosztów produkcji. Niestety odbiło się to na jakości. Gorsze blachy zatem większa podatność na korozję. Tańsze układy napędowe a w tym praktycznie rezygnacja z napędu TOD na rzecz międzyosiowego mechanizmu różnicowego, pojawienie się wersji bez reduktora itp. Zmieniła się też polityka serwisowa, w zastosowaniu zintegrowanych zespołów nienaprawialnych, jak np. łożyskowanie kół.
Jednym słowem wersja modelu Rexton II jest droższa w eksploatacji i nie jest już autem o przedłużonym czasie eksploatacji. Trwałość modelu I i II jest wręcz nieporównywalna. Co do wyglądu, to nowy nos został przyjęty źle przez rynek co pogorszyło jeszcze bardziej wyniki sprzedaży. Producent stanął na progu bankructwa. Pomoc wniosła Mahindra i zaczęto leczyć błędy. Powrócono w modelu Rexton W m.n do wizerunku zaprojektowanego wcześniej przez Giugiaro po niewielkim lifcie . Tyle historii. Musisz mieć świadomość tego, że decydując się na zakup Rextona II dokonujesz ryzykownego wyboru. Z całą pewnością , porównując auta z takim samym przebiegiem , Rexton I będzie mimo bardziej zaawansowanego wieku, autem w znacznie lepszym stanie i rokującym dłuższą i bardziej bezawaryjną eksploatację niż Rexton II. pamiętaj też o tym że silnik 270 CDI zastosowany w Rextonie nie jest tym samym silnikiem, który stosowano w samochodach osobowych Mercedesa. Ten w Rextona nie ma hydrauliki w rozrządzie na rzecz klasycznego napędu zaworów. Zaprojektowano go dla samochodów dostawczych MB, bo samochody pracujące potrzebują bardziej odpornych i niezawodnych jednostek napędowych. Głośność pracy ma tu mniejsze znaczenie (silnik w Rexie klekocze jak klasyczny diesel Mercedesa) Optymalna moc tego niewysilonego silnika to 162 KM i lepiej niech tak pozostanie bo silniki bardziej wysilone są niestety bardziej awaryjne.
Tyle informacji o samochodzie - a teraz wybieraj sam ino, że świadomie.
Miałem Rexa II i w 2017 wymieniłem go na Rexa I mam zatem wyrobiony pogląd na ten temat .
Trudniej znaleźć dobrą jedynkę i należy się liczyć z tym, że będzie relatywnie droższa od wersji modelu II. Ale wierz mi, warto troch więcej więcej zapłacić bo szybko zwróci się taka decyzja w kosztach eksploatacji.
Szukasz wersji poliftowej ? Obawiam się , że niewiele wiesz o tych samochodach a wiedza jest ważna przed zakupem.
Otóż Rexton został zaprojektowany bardzo starannie z wykorzystaniem biur konstrukcyjnych Daimlera i Giugiaro. Założeniem było wprowadzenie na rynek auta o przedłużonym resursie mogącego służyć nawet 30 lat. Stąd wybór niezawodnych silników czyli MB. 2,9 TD , 2,7 CDI oraz 3,2 R6 .
Materiały stosowano z najwyższej półki poczynając od blach nadwozia tych samych, które używano do produkcji Chairmanów a w Niemczech dla Maybachów. Nie oszczędzano więc i auto miało bardzo wysokie koszty produkcji. Na modelu Rexton fabryka ponosiła straty od samego początku z nadzieją promocji producenta. Niestety Ssang nie odniósł spektakularnego sukcesu a utrzymywanie dopłat pobieranych ze sprzedaży innych modeli w dłuższym okresie było nie do wytrzymania. Ssang popadł w problemy choć produkował najlepsze w Korei samochody. Pojawił się model II w, którym producent dokonał cięcia kosztów produkcji. Niestety odbiło się to na jakości. Gorsze blachy zatem większa podatność na korozję. Tańsze układy napędowe a w tym praktycznie rezygnacja z napędu TOD na rzecz międzyosiowego mechanizmu różnicowego, pojawienie się wersji bez reduktora itp. Zmieniła się też polityka serwisowa, w zastosowaniu zintegrowanych zespołów nienaprawialnych, jak np. łożyskowanie kół.
Jednym słowem wersja modelu Rexton II jest droższa w eksploatacji i nie jest już autem o przedłużonym czasie eksploatacji. Trwałość modelu I i II jest wręcz nieporównywalna. Co do wyglądu, to nowy nos został przyjęty źle przez rynek co pogorszyło jeszcze bardziej wyniki sprzedaży. Producent stanął na progu bankructwa. Pomoc wniosła Mahindra i zaczęto leczyć błędy. Powrócono w modelu Rexton W m.n do wizerunku zaprojektowanego wcześniej przez Giugiaro po niewielkim lifcie . Tyle historii. Musisz mieć świadomość tego, że decydując się na zakup Rextona II dokonujesz ryzykownego wyboru. Z całą pewnością , porównując auta z takim samym przebiegiem , Rexton I będzie mimo bardziej zaawansowanego wieku, autem w znacznie lepszym stanie i rokującym dłuższą i bardziej bezawaryjną eksploatację niż Rexton II. pamiętaj też o tym że silnik 270 CDI zastosowany w Rextonie nie jest tym samym silnikiem, który stosowano w samochodach osobowych Mercedesa. Ten w Rextona nie ma hydrauliki w rozrządzie na rzecz klasycznego napędu zaworów. Zaprojektowano go dla samochodów dostawczych MB, bo samochody pracujące potrzebują bardziej odpornych i niezawodnych jednostek napędowych. Głośność pracy ma tu mniejsze znaczenie (silnik w Rexie klekocze jak klasyczny diesel Mercedesa) Optymalna moc tego niewysilonego silnika to 162 KM i lepiej niech tak pozostanie bo silniki bardziej wysilone są niestety bardziej awaryjne.
Tyle informacji o samochodzie - a teraz wybieraj sam ino, że świadomie.
Miałem Rexa II i w 2017 wymieniłem go na Rexa I mam zatem wyrobiony pogląd na ten temat .
Trudniej znaleźć dobrą jedynkę i należy się liczyć z tym, że będzie relatywnie droższa od wersji modelu II. Ale wierz mi, warto troch więcej więcej zapłacić bo szybko zwróci się taka decyzja w kosztach eksploatacji.
- pjoter
- Stały bywalec
- Posty: 248
- Rejestracja: 30 lip 2018, 21:46
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Sieradz
Re: REXTON 2.7 XDI, jaka wersja ?
Postautor: pjoter » 08 sty 2019, 8:45
Ale Rex II to który w końcu?
Pjoter
- pjoter
- Stały bywalec
- Posty: 248
- Rejestracja: 30 lip 2018, 21:46
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Sieradz
Re: REXTON 2.7 XDI, jaka wersja ?
Postautor: pjoter » 08 sty 2019, 8:49
A mam
A ta trójka jak się sprawuje?
Xxx.jpg
A ta trójka jak się sprawuje?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pjoter
-
- Stały bywalec
- Posty: 2260
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: REXTON 2.7 XDI, jaka wersja ?
Postautor: krisw11 » 08 sty 2019, 9:13
Trawas standardowo 3.44 i chłopaczyna nie śpi
))

Kris
- Jurgen
- Stały bywalec
- Posty: 348
- Rejestracja: 29 cze 2014, 19:54
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2015
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz\Stilo :)
Re: REXTON 2.7 XDI, jaka wersja ?
Postautor: Jurgen » 08 sty 2019, 16:56
Trawas chyba po nocach pisze "kazania" dla biskupów
Ale jak napisze to jak zwykle nie trzeba nic dopisywać 100\100 Jeszcze ta pora 


Jurgen
-
- Stały bywalec
- Posty: 2260
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: REXTON 2.7 XDI, jaka wersja ?
Postautor: krisw11 » 08 sty 2019, 20:39
Cicho.........,On teraz śpi ,to nie jego pora
))) tak po 3ciej namaluje
))))


Kris
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: REXTON 2.7 XDI, jaka wersja ?
Postautor: Trawas » 08 sty 2019, 21:50
Kurde a czy to moja wina, że na świecie są różne strefy czasowe ? Żyję w Polsce ale śpię jak Japończyk
To wszystko przez Wałęsę, który obiecał coś załatwić i zrobić z Polski drugą Japonię - no i kurde , niektórym zrobił. Nasz czas plus 10h.
To ja , samuraj Trawus , w mordę, nosem podparty.
Nie naśladujcie mnie bo Japońce mają bardzo małe ptaszki.

To wszystko przez Wałęsę, który obiecał coś załatwić i zrobić z Polski drugą Japonię - no i kurde , niektórym zrobił. Nasz czas plus 10h.
To ja , samuraj Trawus , w mordę, nosem podparty.
Nie naśladujcie mnie bo Japońce mają bardzo małe ptaszki.

-
- Stały bywalec
- Posty: 192
- Rejestracja: 21 cze 2015, 15:01
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: REXTON 2.7 XDI, jaka wersja ?
Postautor: rk75 » 08 sty 2019, 22:30
Trawas pisze:Czekam na tel więc mam trochę czasu. Mogę coś ci podpowiedzieć.
Szukasz wersji poliftowej ? Obawiam się , że niewiele wiesz o tych samochodach a wiedza jest ważna przed zakupem.
Otóż Rexton został zaprojektowany bardzo starannie z wykorzystaniem biur konstrukcyjnych Daimlera i Giugiaro. Założeniem było wprowadzenie na rynek auta o przedłużonym resursie mogącego służyć nawet 30 lat. Stąd wybór niezawodnych silników czyli MB. 2,9 TD , 2,7 CDI oraz 3,2 R6 .
Materiały stosowano z najwyższej półki poczynając od blach nadwozia tych samych, które używano do produkcji Chairmanów a w Niemczech dla Maybachów. Nie oszczędzano więc i auto miało bardzo wysokie koszty produkcji. Na modelu Rexton fabryka ponosiła straty od samego początku z nadzieją promocji producenta. Niestety Ssang nie odniósł spektakularnego sukcesu a utrzymywanie dopłat pobieranych ze sprzedaży innych modeli w dłuższym okresie było nie do wytrzymania. Ssang popadł w problemy choć produkował najlepsze w Korei samochody. Pojawił się model II w, którym producent dokonał cięcia kosztów produkcji. Niestety odbiło się to na jakości. Gorsze blachy zatem większa podatność na korozję. Tańsze układy napędowe a w tym praktycznie rezygnacja z napędu TOD na rzecz międzyosiowego mechanizmu różnicowego, pojawienie się wersji bez reduktora itp. Zmieniła się też polityka serwisowa, w zastosowaniu zintegrowanych zespołów nienaprawialnych, jak np. łożyskowanie kół.
Jednym słowem wersja modelu Rexton II jest droższa w eksploatacji i nie jest już autem o przedłużonym czasie eksploatacji. Trwałość modelu I i II jest wręcz nieporównywalna. Co do wyglądu, to nowy nos został przyjęty źle przez rynek co pogorszyło jeszcze bardziej wyniki sprzedaży. Producent stanął na progu bankructwa. Pomoc wniosła Mahindra i zaczęto leczyć błędy. Powrócono w modelu Rexton W m.n do wizerunku zaprojektowanego wcześniej przez Giugiaro po niewielkim lifcie . Tyle historii. Musisz mieć świadomość tego, że decydując się na zakup Rextona II dokonujesz ryzykownego wyboru. Z całą pewnością , porównując auta z takim samym przebiegiem , Rexton I będzie mimo bardziej zaawansowanego wieku, autem w znacznie lepszym stanie i rokującym dłuższą i bardziej bezawaryjną eksploatację niż Rexton II. pamiętaj też o tym że silnik 270 CDI zastosowany w Rextonie nie jest tym samym silnikiem, który stosowano w samochodach osobowych Mercedesa. Ten w Rextona nie ma hydrauliki w rozrządzie na rzecz klasycznego napędu zaworów. Zaprojektowano go dla samochodów dostawczych MB, bo samochody pracujące potrzebują bardziej odpornych i niezawodnych jednostek napędowych. Głośność pracy ma tu mniejsze znaczenie (silnik w Rexie klekocze jak klasyczny diesel Mercedesa) Optymalna moc tego niewysilonego silnika to 162 KM i lepiej niech tak pozostanie bo silniki bardziej wysilone są niestety bardziej awaryjne.
Tyle informacji o samochodzie - a teraz wybieraj sam ino, że świadomie.
Miałem Rexa II i w 2017 wymieniłem go na Rexa I mam zatem wyrobiony pogląd na ten temat .
Trudniej znaleźć dobrą jedynkę i należy się liczyć z tym, że będzie relatywnie droższa od wersji modelu II. Ale wierz mi, warto troch więcej więcej zapłacić bo szybko zwróci się taka decyzja w kosztach eksploatacji.
No jak się kupuje wynalazki to później się narzeka na cały świat.
Ja mam Rll z TOD i ramy jeszcze nie kleiłem żadnym lepikiem, tak jak to Ty już czyniłeś.
Prawdopodobnie jest w lepszym stanie niż Twój i Twojego sąsiada (może jak opuści połowę ceny to może go sprzeda)

Musisz trochę więcej poczytać o Rll, a dopiero się wypowiadać.
Pozdro
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 14 gru 2018, 0:16
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: REXTON 2.7 XDI, jaka wersja ?
Postautor: Grzegorz89 » 16 sty 2019, 22:47
Jeszcze pytanie na szybko jak rozpoznać czy w danym modelu jest napęd TOD czy coś innego ?
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 15
- Rejestracja: 25 sty 2018, 11:58
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: REXTON 2.7 XDI, jaka wersja ?
Postautor: VeigarIndigo » 08 lut 2020, 15:48
Grzegorz89 pisze:Jeszcze pytanie na szybko jak rozpoznać czy w danym modelu jest napęd TOD czy coś innego ?
Part time: po lewej stronie kierowcy pokrętło 2H 4H 4L
TOD: po lewej stronie kierowcy pokrętło 4H 4L
AWD: bez pokrętła.
Taka jest sytuacja w Rextonie II. W jedynce masz wszystko jako kwadratowe przyciski na środkowej konsoli nad środkowymi nadmuchami. Tylko tam jest Part time głównie i chyba TOD, a AWD nie występuje.
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości