2,9TD Przekaźnik nadmuchu kabiny
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 24 paź 2019, 17:57
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
2,9TD Przekaźnik nadmuchu kabiny
Postautor: papan » 05 lis 2019, 20:34
Witam wszystkich sympatyków koreańskiej myśli technicznej .
Od lutego jestem posiadaczem leciwego (98) Musiołka.
Walczę właśnie z "padniętą" dmuchawą kabiny. Zdechła doszczętnie nagle i bez ostrzeżenia.
Drogą eliminacji sprawdzony i sprawny bezpiecznik (nr6), opornik dmuchawy, dmuchawa (działa podpięta bezpośrednio).
Został do sprawdzenia panel sterowania i przekaźnik zaznaczony na schemacie żółtą kropą.
Moje pytanie, gdzie znajdę przekaźnik obsługujący nawiew kabiny ???
Od lutego jestem posiadaczem leciwego (98) Musiołka.
Walczę właśnie z "padniętą" dmuchawą kabiny. Zdechła doszczętnie nagle i bez ostrzeżenia.
Drogą eliminacji sprawdzony i sprawny bezpiecznik (nr6), opornik dmuchawy, dmuchawa (działa podpięta bezpośrednio).
Został do sprawdzenia panel sterowania i przekaźnik zaznaczony na schemacie żółtą kropą.
Moje pytanie, gdzie znajdę przekaźnik obsługujący nawiew kabiny ???
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 24 paź 2019, 17:57
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: 2,9TD Przekaźnik nadmuchu kabiny
Postautor: papan » 07 lis 2019, 20:44
Temat ogarnięty. Uszkodzony przekaźnik.
Przekaźnik dmuchawy kabiny jest zamocowany na tunelu pod konsolą środkową mniej więcej za zapalniczką, dostęp mocno utrudniony, możliwy poprzez demontaż schowka i częściowo odgięcie odkręconego plastiku.
Przekaźnik dmuchawy kabiny jest zamocowany na tunelu pod konsolą środkową mniej więcej za zapalniczką, dostęp mocno utrudniony, możliwy poprzez demontaż schowka i częściowo odgięcie odkręconego plastiku.
-
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 17 lut 2018, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 29
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin/Kraśnik
Re: 2,9TD Przekaźnik nadmuchu kabiny
Postautor: fidodido » 09 lis 2019, 14:41
Podepnę się pod temat i zapytam czy jest bezpiecznik przekaźnik, który odpowiada za silniczek/elektromagnes sterujący klapką nadmuch zimno/ciepło. Sprawdziłem resztę i wszystko działa dmucha ciepłem z nagrzewnicy tylko ta klapka stoi w miejscu i albo padł ten silniczek albo jakiś bezpiecznik/przekaźnik odpowiedzialny za to?
Na razie poradziłem sobie tak, że zdjąłem cięgno z tej klaki i przestawiam klapkę ręką od spodu ale w ten sposób da się ustawić tylko w opcji max zimno lub max ciepło - trochę lipne i raczej tymczasowe rozwiązanie.
Pzdr!
Na razie poradziłem sobie tak, że zdjąłem cięgno z tej klaki i przestawiam klapkę ręką od spodu ale w ten sposób da się ustawić tylko w opcji max zimno lub max ciepło - trochę lipne i raczej tymczasowe rozwiązanie.
Pzdr!
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 24 paź 2019, 17:57
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: 2,9TD Przekaźnik nadmuchu kabiny
Postautor: papan » 20 lis 2019, 18:24
"Podepnę się pod temat i zapytam czy jest bezpiecznik przekaźnik, który odpowiada za silniczek/elektromagnes sterujący klapką nadmuch zimno/ciepło. "
Nie mam pojęcia, schemat jest od starszej wersji. klima na guzik, spróbuj poszukać manuala ze schematami do wersji poliftowej (masz 2002 ? ) chyba że nic nie zmienili.
U mnie silniczki (intake act i mode act ) od klap obsługuje bezpośrednio panel zasilony poprzez bezpiecznik nr 16. (schemat wyżej).
Nie mam pojęcia, schemat jest od starszej wersji. klima na guzik, spróbuj poszukać manuala ze schematami do wersji poliftowej (masz 2002 ? ) chyba że nic nie zmienili.
U mnie silniczki (intake act i mode act ) od klap obsługuje bezpośrednio panel zasilony poprzez bezpiecznik nr 16. (schemat wyżej).
-
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 17 lut 2018, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 29
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin/Kraśnik
Re: 2,9TD Przekaźnik nadmuchu kabiny
Postautor: fidodido » 22 lis 2019, 19:33
Może, ktoś podrzuci coś w temacie bo robi się coraz zimniej
Czy ten przekaźnik o którym pisano - od nadmuchu kabiny - odpowiada też za sterowanie klapką ciepło/zimno? W postach wyżej jest schemat ale jakoś nie mogę z niego nic wywnioskować
Czy ten przekaźnik o którym pisano - od nadmuchu kabiny - odpowiada też za sterowanie klapką ciepło/zimno? W postach wyżej jest schemat ale jakoś nie mogę z niego nic wywnioskować
Ostatnio zmieniony 23 lis 2019, 16:15 przez fidodido, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 21 lut 2018, 22:57
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: 2,9TD Przekaźnik nadmuchu kabiny
Postautor: mirekk » 23 lis 2019, 1:48
A u mnie wentylator kręci się tylko na 3 i 4 biegu , daje nadmuch ciepłego i zimnego powietrza - tylko niemiłosiernie hałasuje - trzeba go często wyłączać bo jest za gorąco. Na 1 i 2 nie działa. Gdzie leży przyczyna ?
-
- Stały bywalec
- Posty: 2230
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: 2,9TD Przekaźnik nadmuchu kabiny
Postautor: krisw11 » 23 lis 2019, 2:25
Pierwsze,to silnik wentylatora, drugie ,to jeż tzw. rezystor nadmuchu.
Kris
-
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 17 lut 2018, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 29
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin/Kraśnik
Re: 2,9TD Przekaźnik nadmuchu kabiny
Postautor: fidodido » 23 lis 2019, 16:21
papan pisze:"Podepnę się pod temat i zapytam czy jest bezpiecznik przekaźnik, który odpowiada za silniczek/elektromagnes sterujący klapką nadmuch zimno/ciepło. "
Nie mam pojęcia, schemat jest od starszej wersji. klima na guzik, spróbuj poszukać manuala ze schematami do wersji poliftowej (masz 2002 ? ) chyba że nic nie zmienili.
U mnie silniczki (intake act i mode act ) od klap obsługuje bezpośrednio panel zasilony poprzez bezpiecznik nr 16. (schemat wyżej).
W takim razie jeśli za oba silniczki odpowiada jeden bezpiecznik a u mnie jeden - od nadmuchu - działa, a drugi - od klap - nie działa to nie wina bezpiecznika? Może silniczek od sterowania klap nawalił, ot tak by sobie padł?
-
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 21 lut 2018, 22:57
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: 2,9TD Przekaźnik nadmuchu kabiny
Postautor: mirekk » 24 lis 2019, 1:41
Widziałem już kunę, wiewiórkę w samochodzie ale jeża jeszcze nie . Gdzie ten jeż się znajduje? Czyżby w przełączniku panelu sterowania?
-
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 17 lut 2018, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 29
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin/Kraśnik
Re: 2,9TD Przekaźnik nadmuchu kabiny
Postautor: fidodido » 12 mar 2020, 21:27
No dobra mam już dość i proszę o pomoc. Nadal nie działa przełączanie klapki zimno - ciepło i tylko to bo poza tym cały układ działa. Jak dotąd sprawdziłem i podmieniłem metodą prób i błędów chyba wszystko tzn.:
- podmieniłem silniczek od sterowania klapką na inny;
- sprawdziłem obydwa silniczki sterowania klapką "na krótko" - działają;
- podmieniłem drugi panel sterowania nadmuchem;
- sprawdziłem wszystkie bezpieczniki;
- sprawdzałem przekaźnik ale ten załączał tylko wiatrak nadmuchu i chyba nie odpowiada za sterowanie klapką;
Jakieś sugestie? Czy ktoś wie który konkretnie bezpiecznik odpowiada za ten silniczek - wtedy bym wiedział któremu bardziej się przyjrzeć. A może jest jeszcze gdzieś przekaźnik który odpowiada tylko za to? Ma może ktoś schemat - Musso 2.9 TD 2002r., polift takie jak Sport. Szarpałem się z tym przez zimę i przełączałem mechanicznie ręką, teraz nie mogę doprowadzić tego do ładu i już mam dość... Pomocy!
- podmieniłem silniczek od sterowania klapką na inny;
- sprawdziłem obydwa silniczki sterowania klapką "na krótko" - działają;
- podmieniłem drugi panel sterowania nadmuchem;
- sprawdziłem wszystkie bezpieczniki;
- sprawdzałem przekaźnik ale ten załączał tylko wiatrak nadmuchu i chyba nie odpowiada za sterowanie klapką;
Jakieś sugestie? Czy ktoś wie który konkretnie bezpiecznik odpowiada za ten silniczek - wtedy bym wiedział któremu bardziej się przyjrzeć. A może jest jeszcze gdzieś przekaźnik który odpowiada tylko za to? Ma może ktoś schemat - Musso 2.9 TD 2002r., polift takie jak Sport. Szarpałem się z tym przez zimę i przełączałem mechanicznie ręką, teraz nie mogę doprowadzić tego do ładu i już mam dość... Pomocy!
-
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 17 lut 2018, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 29
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin/Kraśnik
Re: 2,9TD Przekaźnik nadmuchu kabiny
Postautor: fidodido » 12 mar 2020, 22:29
https://zapodaj.net/594e7dcd3e625.jpg.html
https://zapodaj.net/583dc461a9a15.jpg.html
Za panelem sterowania przy nadmuchu jest taki przekaźnik, który działał i czarna skrzyneczka - nie wiem od czego?
Znalazłem tutaj schemat:
musso-workshop-manual-instrukcja-serwisowa-t71-15.html
..ale nie znam się na tyle aby coś z niego wyczytać i do tego po angielsku
https://zapodaj.net/583dc461a9a15.jpg.html
Za panelem sterowania przy nadmuchu jest taki przekaźnik, który działał i czarna skrzyneczka - nie wiem od czego?
Znalazłem tutaj schemat:
musso-workshop-manual-instrukcja-serwisowa-t71-15.html
..ale nie znam się na tyle aby coś z niego wyczytać i do tego po angielsku
-
- Stały bywalec
- Posty: 2230
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: 2,9TD Przekaźnik nadmuchu kabiny
Postautor: krisw11 » 12 mar 2020, 23:26
A może jak w MB 124 zaworki ??? No chyba ,że padła uszczelka pod głowicą......,to nie będzie już grzało..........
Kris
-
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 17 lut 2018, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 29
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin/Kraśnik
Re: 2,9TD Przekaźnik nadmuchu kabiny
Postautor: fidodido » 12 mar 2020, 23:38
Ale grzanie jest - problem w tym, że nie załącza się silniczek (elektromagnes) od klapki/przepustnicy sterującej nawiewem ciepło - zimno.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2230
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: 2,9TD Przekaźnik nadmuchu kabiny
Postautor: krisw11 » 13 mar 2020, 0:09
Hmm..... a gdybyś ,to przerobił na jakiś manual ? Pominąć elektronike ,zrobić zawór ciepło zimno ? Kurcze.....sorry ....kombinuje....
Kris
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości