Check Engine
- lanmar
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 08 maja 2010, 14:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Check Engine
Postautor: lanmar » 14 wrz 2010, 21:07
Co do kodowania wtrysków do sterowników,to czynność ta była bezdyskusyjnie konieczna...
- lanmar
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 08 maja 2010, 14:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Check Engine
Postautor: lanmar » 19 paź 2010, 14:31
Ponieważ historia żółtej lampeczki się nie skończyła dodam kolejne ciekawostki z nią związane.
Otóż jej pojawienie się bądź nie miało związek z:
a) z temperaturą otoczenia tudzież silnika -im zimniejszy tym częstotliwość mniejsza, tzn. można było zwiększać obroty powyżej 3 tys. bez pojawienia się lampeczki.
b) z ustawieniem samochodu w płaszczyźnie góra-dół, tj. gaśnie podczas podjazdu pod górkę tudzież w czasie zjeżdżania z górki, tyle,że muszą być one większe raczej niż mniejsze (te górki).
Po przejażdżce w trudnym terenie - błotko, kocie łby, żebrowania poprzeczne okazało się,że przewód do intercoolera jest...nieszczelny, tj. został po ostatniej naprawie źle założony i ostatecznie był spadł dając interesujące objawy dźwiękowe i falowanie obrotów powyżej 2 tys.
Znalezienie nieszczelności spowodowało:
- na początku całkowite wyeliminowanie a potem znacznie rzadsze pojawianie się "check engine" i to tylko na mocno już zagrzanym silniku oraz po wyjątkowo ostrym naciśnięciu pedału z gazem w okolicy 4 tys. obrotów.
- okazało się,że nasz rexio nie jest wołem, ponieważ po uszczelnieniu intercoolera zaczęła (wreszcie) normalnie pracować turbina, co do tej pory najwyraźniej nie było nam dane i odzyskaliśmy normalne przyspieszenie.
W związku z powyższym informujemy, że część przypadków "chek engine" może mieć związek z nieszczelnościami przewodów też.
Nadal jednak nie wiemy czemu nie udało się całkowicie pozbyć tej stresującej ozdoby deski rozdzielczej.
może ktoś ma jakieś dalsze sugestie bądź pomysły???
pozdr.
- Maurice
- Rusza z kopyta
- Posty: 18
- Rejestracja: 08 sie 2020, 19:19
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Check Engine
Postautor: Maurice » 10 sie 2020, 9:21
- Maurice
- Rusza z kopyta
- Posty: 18
- Rejestracja: 08 sie 2020, 19:19
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Check Engine
Postautor: Maurice » 11 sie 2020, 19:18
Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na rady, bo mam obawy że mechanik ma rację i spalanie stukowe wykończy mi rextona do końca.
-
- Stały bywalec
- Posty: 806
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Check Engine
Postautor: RudebwoyIrl » 11 sie 2020, 23:25
-
- Stały bywalec
- Posty: 806
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Check Engine
Postautor: RudebwoyIrl » 12 sie 2020, 12:30
Czy widziałeś raport lub odczyt wskazujące błędy o ciśnieniu i wtryskach ? Który wtrysk wszystkie???
Czy to jest Part Time czy TOD ?
- Maurice
- Rusza z kopyta
- Posty: 18
- Rejestracja: 08 sie 2020, 19:19
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Check Engine
Postautor: Maurice » 12 sie 2020, 21:01
Problem w tym że nie wiem czy regeneracja pompy i wtrysków przyniesie oczekiwany efekt. Czytając posty o check engine zwariowałem totalnie, ludzie piszą że zrobili remont tych podzespołów silnika i po jakimś czasie znowu wyskoczył check engin. Mój przypadek ma się nijak do objawów zużycia wtrysków czy pompy. Samochód mimo zapalonego checka jeździ normalnie. Po kilku dniach spokojnej jazdy 80-100km/h gaśnie. Gdy mu depne do 140km/h żeby wyprzedzić kogoś zapala się żółte szaleństwo. A czy mechanik jest zaufany? A czy tacy istnieją? Nie mam pojęcia, lecz wiem jedno poprzedni też mi polecił regenerację pompy i wtrysków w moim poprzednim samochodzie i auto stoi od dwóch lat w garażu i "nabiera bądź traci na wartości" bo zaden mechanik nie potrafi stwierdzić usterki. Dziwi mnie tylko to że od kiedy kupiłem rextona a było to pół roku temu nic się nie działo (oprócz tego wskaźnika temperatury podnoszącego się na maxa i żółtego szaleństwa zapalającego się - problem ten wyeliminowałem jak już pisałem wcześniej wymiana termostatu). Do czasu wymiany oleju i filtrów.
A i była jeszcze sytuacja zapalającego się żółtego szaleństwa(checka) gdy przełączyłem na napęd na 4 koła, po dodaniu gazu znikał check a gdy obroty spadły znowu się zapalał. Nie jeździłem więc z napędem na dwie osie, wówczas postanowiłem odłożyć ten problem na później mając na uwadze remont zawieszenia, co też uczyniłem wydając niezła sume. Wracając do tematu żółtej zmory. Czy to były objawy już wtedy sypiących się wtrysków i pompy? Czy o tym ciśnieniu na listwie wtryskowej mówi obecnie mechanik?
-
- Stały bywalec
- Posty: 806
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Check Engine
Postautor: RudebwoyIrl » 13 sie 2020, 9:37
Albo nie wiesz czym jeździsz albo co mówisz bo piszesz że masz TOD a potem że zalaczyles napęd na 4...
TOD to stały napęd na 4 jak masz przyciski 2h 4h 4l masz PT i na 99% problem z podciśnieniem
Co do błędów zapytałem prosto czy je widziałeś jakie to były numery tych błędów? Jak tego nie wiesz i idziesz w to co Ci nowi mechanik bez wydruku i nie jest on zaufany to ku.wa weź się zastanów i pojedź gdzieś indziej....
Rex ma kuresko czuły układ paliwowy jakbyś miał tam coś zepsutego raczej byś nie pojeździł...
Ustal dokładnie czy jeździsz i daj znać..
- Maurice
- Rusza z kopyta
- Posty: 18
- Rejestracja: 08 sie 2020, 19:19
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Check Engine
Postautor: Maurice » 13 sie 2020, 20:56
Pytanie moje brzmi czy zużyte wtryski i pompa dają takie objawy jak opisałem wyżej. To wszystko.
Ps. Jestem umówiony po 21 sierpnia na diagnozę silnika u innego znachora, porównam opinie.
-
- Stały bywalec
- Posty: 806
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Check Engine
Postautor: RudebwoyIrl » 14 sie 2020, 11:34
Przy Part Time i tym co napisałeś ja bym przejrzał cały układ podciśnienia.
Z tyłu silnika masz vacum pompę zadanie na weekend obejrzeć każdy wężyk i rozgałęzienie plus trójnik pod akumulatorem i szukać nieszczelności.
- Maurice
- Rusza z kopyta
- Posty: 18
- Rejestracja: 08 sie 2020, 19:19
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Check Engine
Postautor: Maurice » 14 sie 2020, 15:18
- Maurice
- Rusza z kopyta
- Posty: 18
- Rejestracja: 08 sie 2020, 19:19
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Check Engine
Postautor: Maurice » 02 wrz 2020, 16:53
-
- Stały bywalec
- Posty: 2229
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Check Engine
Postautor: krisw11 » 02 wrz 2020, 20:42
- kawa62
- Stały bywalec
- Posty: 341
- Rejestracja: 08 maja 2011, 20:07
- Model: Musso Sports
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Kontaktowanie:
Re: Check Engine
Postautor: kawa62 » 02 wrz 2020, 23:02
-
- Stały bywalec
- Posty: 806
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Check Engine
Postautor: RudebwoyIrl » 03 wrz 2020, 15:48
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość