Zawory w Musso 2.9 TD (602el)
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- soup5
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 10 mar 2008, 20:03
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 4255305
- Skype: gdmochowsky
- Lokalizacja: Reykjavik
Zawory w Musso 2.9 TD (602el)
Postautor: soup5 » 10 mar 2008, 23:17
Czy w tym modelu z 96 roku zawory sa samoregulujace?
Jedziemy w góry...
- soup5
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 10 mar 2008, 20:03
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 4255305
- Skype: gdmochowsky
- Lokalizacja: Reykjavik
Re: Zawory w Musso 2.9 TD (602el)
Postautor: soup5 » 12 mar 2008, 17:04
Ok. Wiem juz, ze zawory nie sa samoregulujace, ale potrzebuje odpowiedzi na pytanie na jaki wymiar regulowac zawory w silniku Musso 2.9TD.
Jesli ktos wie to prosze o odpowiedz, dzis wieczorem jade do mechaniora wyregulowac ale obaj nie mamy pojecia na ile...
Jesli ktos wie to prosze o odpowiedz, dzis wieczorem jade do mechaniora wyregulowac ale obaj nie mamy pojecia na ile...
Jedziemy w góry...
- Mariusz
- Forumowicz
- Posty: 92
- Rejestracja: 01 sty 2008, 18:26
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Tomaszów Lub.
Re: Zawory w Musso 2.9 TD (602el)
Postautor: Mariusz » 14 mar 2008, 17:31
Tam są hydropopychacze !!!!!!!
- soup5
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 10 mar 2008, 20:03
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 4255305
- Skype: gdmochowsky
- Lokalizacja: Reykjavik
Re: Zawory w Musso 2.9 TD (602el)
Postautor: soup5 » 14 mar 2008, 18:52
Ke?
Mozesz wyjasnic dokladniej? Nie spotkalem sie wczesniej z tym terminem. Z czym to sie je?
Mozesz wyjasnic dokladniej? Nie spotkalem sie wczesniej z tym terminem. Z czym to sie je?

Jedziemy w góry...
- Mariusz
- Forumowicz
- Posty: 92
- Rejestracja: 01 sty 2008, 18:26
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Tomaszów Lub.
Re: Zawory w Musso 2.9 TD (602el)
Postautor: Mariusz » 15 mar 2008, 13:35
Jak to działa nieważne krótko tam się nic nie reguluje 

- soup5
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 10 mar 2008, 20:03
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 4255305
- Skype: gdmochowsky
- Lokalizacja: Reykjavik
Re: Zawory w Musso 2.9 TD (602el)
Postautor: soup5 » 15 mar 2008, 20:21
To dziwne, poniewaz islandcy mechaniorzy stwierdzili ze reguluje sie recznie.
W miom zawory slychac juz za bardzo, klekoca jak stado bocianow. Skoro sie nie reguluje, wiec co zrobic z tym fantem?
W miom zawory slychac juz za bardzo, klekoca jak stado bocianow. Skoro sie nie reguluje, wiec co zrobic z tym fantem?
Jedziemy w góry...
- DANIEL
- Stały bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 lis 2007, 22:23
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1995
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 6176733
Re: Zawory w Musso 2.9 TD (602el)
Postautor: DANIEL » 16 mar 2008, 8:20
jesli sa hydrostaty!?
to nic sie nie reguluje a jesli klepia to szukaj przyczyny w cisnieniu oleju lub wypracowane hydrostaty ,dosc kosztowny remont glowicy
to nic sie nie reguluje a jesli klepia to szukaj przyczyny w cisnieniu oleju lub wypracowane hydrostaty ,dosc kosztowny remont glowicy
DANIEL-Musso 2,9 TD Automat - lift: 6-8cm-245/75 R16
- misiek
- Stały bywalec
- Posty: 272
- Rejestracja: 30 lis 2007, 11:36
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: gliwice/scyzoryk
Re: Zawory w Musso 2.9 TD (602el)
Postautor: misiek » 16 mar 2008, 12:25
z tego co ja wiem to zastosowano w tym silniku 2.9td 602 el (bo dokładnie taki sam mam) samorególatory czyli fachowo chyba HYDROSTATY i luzy kasowane sa samoczynie poprzez ciśnienie oleju które działa na tłoczek samorególatora .Ale klapotanie nie oznacza uszkodzenia , wazny jest filtr oleju bo gdy zabrudzony osłabia cśnienie na wolnych obrotach <biegu jałowym >i moze powodować hałasowanie zaworów .jeśli ci klapocza na wolnych obrotach to może masz po prostu za małe obroty powiny być około 900. brudny olej(co10.000 wymiana) lub niewłaściwy olej może też powodować klapotanie zaworków.Niewłaściwy to znaczy zasada że nie zmieniamy oleju np; z minerala na syntetyk bo moze to spowodować wypłukanie nagarów i rozszczelnienie np-samorególatorów zawsze z powiększającym się ;przebiegiem schodzimy z oleju full syntetyk
na semi syntetyk
potem mineral mniej wiecej zejście co około 100-150tys km w zalezności od eksploatacj.Czasami taka zmiana moze zniwelować takie problemy jak klapotanie samorególatorów wiem wiem troche marudze więc kończe i pozdrawiam 



korando2.9
- soup5
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 10 mar 2008, 20:03
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 4255305
- Skype: gdmochowsky
- Lokalizacja: Reykjavik
Re: Zawory w Musso 2.9 TD (602el)
Postautor: soup5 » 16 mar 2008, 15:04
No ok. Wymienie filtr oleju. Postaram sie wymienic tez olej, ale nie mam pojecia jaki jest aktualnie zalany i dlatego boje sie to ruszac.
Jedziemy w góry...
- misiek
- Stały bywalec
- Posty: 272
- Rejestracja: 30 lis 2007, 11:36
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: gliwice/scyzoryk
Re: Zawory w Musso 2.9 TD (602el)
Postautor: misiek » 17 mar 2008, 18:33
jesli moge ci doradzić to biorąc pod uwage wiek autka polecił bym mineralny najlepiej mobil 1 to bardzo dobry olej i na pewno nie zaszkodzi a będzie bezpieczny dla silnika
sprawdz obroty silnika bo od obrotów tez często klapoczą
oleju wchodzi od 8 do 9,5litra w zaleznożci czy wymieniasz na stacji czy sam, to znaczy czy będa odsysali olej pompą prózniową ale ja kupuje zawsze 9l i jeszcze zostaje 100tka, filter to sam wkład mam nadzieje że ci troche pomogłem 



korando2.9
- soup5
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 10 mar 2008, 20:03
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 4255305
- Skype: gdmochowsky
- Lokalizacja: Reykjavik
Re: Zawory w Musso 2.9 TD (602el)
Postautor: soup5 » 17 mar 2008, 20:47
Dzieki.
Filtr oleju juz kupilem. Zakupy robie na stacjach shella, ze wzgledu na to, ze tam mam za darmo
wiec pewnie kupie jakis olej Shell, mineralny.
Obroty na biegu jalowym oscyluja wokol 900rpm, ale praca silnika jest czasami niestabilna i lekko spada ponizej 900. Zobacze jak bedzie po wymianie filtra i oleju.
Dzieki za rady.
Pozdrawiam.
Filtr oleju juz kupilem. Zakupy robie na stacjach shella, ze wzgledu na to, ze tam mam za darmo

Obroty na biegu jalowym oscyluja wokol 900rpm, ale praca silnika jest czasami niestabilna i lekko spada ponizej 900. Zobacze jak bedzie po wymianie filtra i oleju.
Dzieki za rady.
Pozdrawiam.
Jedziemy w góry...
- soup5
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 10 mar 2008, 20:03
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 4255305
- Skype: gdmochowsky
- Lokalizacja: Reykjavik
Re: Zawory w Musso 2.9 TD (602el)
Postautor: soup5 » 17 mar 2008, 20:49
Pytanie przy okazji... Gdzie w tym Musso reguluje sie obroty silnika? Prosilbym o w miare dokladne opisanie, bo dostep do pompy paliwa jest raczej nieciekawy i trzeba szukac na wyczucie.
Jedziemy w góry...
-
- Stały bywalec
- Posty: 236
- Rejestracja: 29 sty 2008, 11:50
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 1599827
Re: Zawory w Musso 2.9 TD (602el)
Postautor: Roberttt » 17 mar 2008, 21:03
soup - gdzie Shell rozdaje za darmo olej, paliwo
chetnie bysmy wszyscy skorzystali - a moze bys nam cos zalatwil, nie badz sknera 


- misiek
- Stały bywalec
- Posty: 272
- Rejestracja: 30 lis 2007, 11:36
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: gliwice/scyzoryk
Re: Zawory w Musso 2.9 TD (602el)
Postautor: misiek » 17 mar 2008, 21:10
Rególowac możesz spróbować na lince a jeśli brak rególacji to musisz sciagnąć osłone z napisem inter -c czarna i na pompie jesli nigdy nie rególowałeś proponuje wizyte u mechanika napewno podniesie ci obroty i skasuje na piwo 

korando2.9
- soup5
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 10 mar 2008, 20:03
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 4255305
- Skype: gdmochowsky
- Lokalizacja: Reykjavik
Re: Zawory w Musso 2.9 TD (602el)
Postautor: soup5 » 17 mar 2008, 21:27
Jestem kierowca ciezarowki. Tu kazdy kierowca traka dostaje karte na konkretne stacje paliw (np. Shell, Olis, itp). Moj pracodawca dal mi pozwolenie na korzystanie z karty rowniez w celach prywatnych.
To sobie korzystam. 


Jedziemy w góry...
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość