Ciężki Rozruch
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- lukaszswiebodzin
- Stały bywalec
- Posty: 104
- Rejestracja: 25 sty 2009, 22:12
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 9197496
Ciężki Rozruch
Postautor: lukaszswiebodzin » 21 cze 2010, 20:14
Witam w moim musso 2.3 mam taki problem kiedy silnik jest zimny np.po cało nocnym staniu rano kiedy przychodzę nie mogę go odpalić rozrusznik kręci i mogę kręcić nim ile chce i tak nie opali .A jesli zakręcę choć 2 sekundy rozrusznikiem wyłączę i włączę stacyjkę i kręcę ponownie odpala na dotyk tak że sprawdzałem czy przypadkiem pompa słabo nie pompuje czyli próbowałem przed odpaleniem kilka razy włączyć zapłon aby pompa na pompowała ale nie ma to rezultatu . Nie mam pojęcia może świece choć wątpię wymieniałem z jakieś 15 tys km temu dodam że jak jest ciepły to pali na dotyk tak samo pali na dotyk jak jest zimny ale np. był jeżdżony tego dnia. Nie mam pomysłu na to może ktoś się z tym już spotkał . Spróbuje może w przyszłym tyg. wymienić świece .
- sasek1
- Stały bywalec
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 17:53
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 7602523
- Lokalizacja: Brunary koło Nowego Sącza woj. małopolskie
-
- Forumowicz
- Posty: 72
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 19:03
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 3771363
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Re: Ciężki Rozruch
Postautor: gmarek » 21 cze 2010, 22:14
a czy próbowałaś z pełnym bakiem
czy tez tak się dzieje?
Wprawdzie pisałeś że pompa ok ale spróbuj jeszcze z pełnym bakiem.
czy tez tak się dzieje?
Wprawdzie pisałeś że pompa ok ale spróbuj jeszcze z pełnym bakiem.
- lukaszswiebodzin
- Stały bywalec
- Posty: 104
- Rejestracja: 25 sty 2009, 22:12
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 9197496
Re: Ciężki Rozruch
Postautor: lukaszswiebodzin » 21 cze 2010, 22:34
Jak mam Więcej paliwa to jest lepiej czasami za pierwszym czasami za drugim . Olej raczej nic nie ma do rozruchu skoro rozrusznik bez problemu kręci . A co do oleju ostatnio wiozłem ojca moim musso i opony mi huczą lecz on stwierdził ze także most w końcu stary mechanik sprawdziłem olej w moście . Był ale bardzo rzadki i srebrny czyli miał dużo opiłków i teraz jest już dużo ciszej jednak ucho mechanika to ucho.
- msch00
- Stały bywalec
- Posty: 230
- Rejestracja: 26 lut 2008, 19:16
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 129365
- Lokalizacja: Grudziądz/Elbląg
Re: Ciężki Rozruch
Postautor: msch00 » 22 cze 2010, 8:28
Kiedy wymieniałeś filtr paliwa?? Proponuję wymienić główny i jeśli masz przepływowy. Sprawdź wężyki doprowadzające paliwo - ew. przecieki.
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Ciężki Rozruch
Postautor: uki » 22 cze 2010, 8:44
Po kolei sprawdzić świeczki czy nie przestrzelone, przewody WN czy nie przebijają nawet bym sprawdził kompresje na cylindrach czy na którymś nie poleciała.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
- sasek1
- Stały bywalec
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 17:53
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 7602523
- Lokalizacja: Brunary koło Nowego Sącza woj. małopolskie
- lukaszswiebodzin
- Stały bywalec
- Posty: 104
- Rejestracja: 25 sty 2009, 22:12
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 9197496
Re: Ciężki Rozruch
Postautor: lukaszswiebodzin » 22 cze 2010, 16:28
Przerwy nie sprawdzałem . Co do Kompresji to nie ma takiej opcji bo moc ma taka jak miał i gdzie utrata kompresji przy 100000 tys.
Ale juz raczej odkryłem przyczyne . Dzis rano odpalił na dotyk miał tylko więcej paliwa w zbiorniku zobaczymy jutro
Ale juz raczej odkryłem przyczyne . Dzis rano odpalił na dotyk miał tylko więcej paliwa w zbiorniku zobaczymy jutro

-
- Rusza z kopyta
- Posty: 21
- Rejestracja: 22 lis 2009, 1:04
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 2286646
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ciężki Rozruch
Postautor: KwiatekWWA » 22 cze 2010, 21:28
Mam te same problemy przy korando 2.3 benzyna, wymiana rozrusznika nie pomogła,
wycieków nie mam, idę w takim razie w stronę wymiany filtrów paliwa.
Ps. a może spotkaliście się z czymś takim, że po nagrzaniu się mocnym silnika i zgaszeniu
silnik nie chciał zapalić, tzn. nawet rozrusznik nie kręcił?
Więcej o moich problemach z korando w tym temacie, może mieliście podobne w musso:
viewtopic.php?f=3&t=949
wycieków nie mam, idę w takim razie w stronę wymiany filtrów paliwa.
Ps. a może spotkaliście się z czymś takim, że po nagrzaniu się mocnym silnika i zgaszeniu
silnik nie chciał zapalić, tzn. nawet rozrusznik nie kręcił?
Więcej o moich problemach z korando w tym temacie, może mieliście podobne w musso:
viewtopic.php?f=3&t=949
Wypatruj srebrnego Koranda na rejestracji BWM ..... to na pewno ja 

- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Ciężki Rozruch
Postautor: mussolinii » 22 cze 2010, 22:04
Ja bym tu szukal przyczyn przy alarmie albo immobilajzerze w obu waszych przypadkach.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 21
- Rejestracja: 22 lis 2009, 1:04
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 2286646
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ciężki Rozruch
Postautor: KwiatekWWA » 23 cze 2010, 0:50
Ja nie wiem czy w ogóle mam takie ustrojstwa w samochodzie, a przynajmniej nic na to nie wskazuje 
Test z bakiem wypadł średnio muszę przyznać, jedyna zaleta taka, że udało mi się przepalić silnik benzyną
i możliwa jest jazda na benzynie bez jajec itp. wybryków.

Test z bakiem wypadł średnio muszę przyznać, jedyna zaleta taka, że udało mi się przepalić silnik benzyną
i możliwa jest jazda na benzynie bez jajec itp. wybryków.
Wypatruj srebrnego Koranda na rejestracji BWM ..... to na pewno ja 

- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Ciężki Rozruch
Postautor: uki » 24 cze 2010, 16:13
Najlepiej po wykluczeniu doplywu paliwa oraz filtrow podpiac sie pod diagnoskop - scan100 ktory mozna znalezc w oddzialach dawnego daewoo (trzeba czasem popytac zeby poszukali bo czesto nie wiedza ze maja). On prawde CI powie zrobic nim mozna cala diagnostyke (w tym najwazniejsza silnika) ktora pokaze jakie nieprawidlowosci wystepuja podczas pracy silnika w trybie rzeczywistym oraz zamrozone ramki z dawnymi bledami co oszczedzi szukania na "macajewa".
Jeden z odzialow dawnego daewoo majacy taki sprzet i wiedze => Bialmot - Białystok ul.Elewatorska.
Jeden z odzialow dawnego daewoo majacy taki sprzet i wiedze => Bialmot - Białystok ul.Elewatorska.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
- musso
- Stały bywalec
- Posty: 300
- Rejestracja: 15 lip 2009, 19:33
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2010
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 12649283
- Skype: marekzrebinski1
- Lokalizacja: Norwegia/Sandefjord
Re: Ciężki Rozruch
Postautor: musso » 24 cze 2010, 17:21
Sprawdz filtr paliwa,potem swieczki i kable,pod kopulke tez zerknij,moze sa upalone koncowki w kopulce.Pompe paliwa zostaw na koniec.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 21
- Rejestracja: 22 lis 2009, 1:04
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 2286646
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ciężki Rozruch
Postautor: KwiatekWWA » 25 cze 2010, 11:33
A gdzie orientacyjnie siedzi ten filtr w benzyniaku? gdzieś przy baku, czy bliżej silnika?
Świece wymienione rok temu, takie opalone były, że nie dało się jeździć.
Świece wymienione rok temu, takie opalone były, że nie dało się jeździć.
Wypatruj srebrnego Koranda na rejestracji BWM ..... to na pewno ja 

- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Ciężki Rozruch
Postautor: uki » 25 cze 2010, 11:51
Filtr prawdopodobnie bedzie gdzies w komorze silnika. Idac po przewodach paliwowych odrazu zobaczysz puszke filtra. Skoro swieczki rok temu byly zmieniane to przydalobysie caly uklad zaplonowy sprawdzic czy nie ma gdzies przebic na kablach WN itd.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości