Ciężki Rozruch
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 21
- Rejestracja: 22 lis 2009, 1:04
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 2286646
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ciężki Rozruch
Postautor: KwiatekWWA » 01 lip 2010, 3:02
Będę sprawdzał w wolnej chwili z mechanikiem, tylko zastanawia mnie taka sprawa:
czy jakby coś było nie halo z układem zapłonowym to silnik normalnie pracowałby na gazie?
Problemy z eksploatacją zauważam tylko przy jeździe na benzynie, za to na gazie zachowuje
się znakomicie i dużo nie pali (16/100 LPG w mieście).
U wszystkich znajomych, którzy mają zamontowane LPG, zawsze było tak, że na benzynie
samochód jeździł super, ewentualne problemy pojawiały się przy gazie, a u mnie jest na odwrót.
Wcześniej napisałem, że po zalaniu benzyną baku do pełna nic to nie pomogło na zapłon,
ale po przejechaniu kilku kilometrów silnik jakby się przepalił i dało się normalnie jeździć na benzynie.
Od tamtej pory samochód nie był jeżdżony, czyli jakiś tydzień postał w garażu i dziś pierwszym
razem zapalił na dotyk i normalnie dało się nim jechać do momentu przełączenia na gaz i następnie
wszystko było ok przy jeździe na gazie. Później już było tylko gorzej, po kolejnych kilometrach
samochód potrzebował coraz więcej kręcenia, żeby zapalić. Na koniec w trakcie jazdy skończył
się gaz i miałem przymusowe kilkanaście kilometrów przez Warszawę na benzynie.
Samochód wrócił do swoich wcześniejszych zwyczajów i nie chciał się "przepalić", czyli:
-przy wciśnięciu pedału gazu obroty zatrzymywały się w miejscu, odgłos z silnika i ruchy wydechowej
przypominał jakieś bulgotanie, jakby się dusił czy coś takiego i co jakiś czas strzały z rury wydechowej.
-przy hamowaniu gasł, chyba że wrzucałem bieg na luz (Neutral)
-na biegu jałowym zamiast stałych 800 obr/min falowanie 500-1000
-ciekawostka: o ile na biegu (Drive) wciśnięcie pedału gazu powodowało to co wyżej opisałem w zakresie
obrotów od 0 - 3000, to na luzie (Neutral) zakres spadał do trochę poniżej 1500 obr/ min. Jak wyglądało
przejście od 0 do tych 3000 czy 1500: delikatnie przepulsowanie nogą pedału gazu, tak żeby go zbyt mocno
nie wcisnąć.
Takim sposobem doturlałem się do stacji benzynowej, zalałem LPG i na gazie samochód śmiga jak zawsze.
Wszystko to mi wygląda na jakieś niedomagania ze strony układu paliwowego, chociaż w zeszłym roku była sytuacja
odwrotnie dziwna: na niskich obrotach tj. do 2000 nie chciał palić na gazie, za to na benzynie się niemal elegancko
jeździło, gazownik rozłożył ręce a ja wymieniłem świece i się naprawiło.
czy jakby coś było nie halo z układem zapłonowym to silnik normalnie pracowałby na gazie?
Problemy z eksploatacją zauważam tylko przy jeździe na benzynie, za to na gazie zachowuje
się znakomicie i dużo nie pali (16/100 LPG w mieście).
U wszystkich znajomych, którzy mają zamontowane LPG, zawsze było tak, że na benzynie
samochód jeździł super, ewentualne problemy pojawiały się przy gazie, a u mnie jest na odwrót.
Wcześniej napisałem, że po zalaniu benzyną baku do pełna nic to nie pomogło na zapłon,
ale po przejechaniu kilku kilometrów silnik jakby się przepalił i dało się normalnie jeździć na benzynie.
Od tamtej pory samochód nie był jeżdżony, czyli jakiś tydzień postał w garażu i dziś pierwszym
razem zapalił na dotyk i normalnie dało się nim jechać do momentu przełączenia na gaz i następnie
wszystko było ok przy jeździe na gazie. Później już było tylko gorzej, po kolejnych kilometrach
samochód potrzebował coraz więcej kręcenia, żeby zapalić. Na koniec w trakcie jazdy skończył
się gaz i miałem przymusowe kilkanaście kilometrów przez Warszawę na benzynie.
Samochód wrócił do swoich wcześniejszych zwyczajów i nie chciał się "przepalić", czyli:
-przy wciśnięciu pedału gazu obroty zatrzymywały się w miejscu, odgłos z silnika i ruchy wydechowej
przypominał jakieś bulgotanie, jakby się dusił czy coś takiego i co jakiś czas strzały z rury wydechowej.
-przy hamowaniu gasł, chyba że wrzucałem bieg na luz (Neutral)
-na biegu jałowym zamiast stałych 800 obr/min falowanie 500-1000
-ciekawostka: o ile na biegu (Drive) wciśnięcie pedału gazu powodowało to co wyżej opisałem w zakresie
obrotów od 0 - 3000, to na luzie (Neutral) zakres spadał do trochę poniżej 1500 obr/ min. Jak wyglądało
przejście od 0 do tych 3000 czy 1500: delikatnie przepulsowanie nogą pedału gazu, tak żeby go zbyt mocno
nie wcisnąć.
Takim sposobem doturlałem się do stacji benzynowej, zalałem LPG i na gazie samochód śmiga jak zawsze.
Wszystko to mi wygląda na jakieś niedomagania ze strony układu paliwowego, chociaż w zeszłym roku była sytuacja
odwrotnie dziwna: na niskich obrotach tj. do 2000 nie chciał palić na gazie, za to na benzynie się niemal elegancko
jeździło, gazownik rozłożył ręce a ja wymieniłem świece i się naprawiło.
Wypatruj srebrnego Koranda na rejestracji BWM ..... to na pewno ja 

-
- Rusza z kopyta
- Posty: 29
- Rejestracja: 20 lip 2010, 23:26
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: Ciężki Rozruch
Postautor: klasyk » 04 sie 2010, 22:48
Ja właśnie mam kłopot z odpalaniem - do pewnego momentu było super, teraz jak ciepły nie chce palić, jak jest zimny - pali za drugim strzałem.
Mam problem, bo u mnie w okolicy nie mogę podłączyć samochodu do komputera - nie łapie i tyle. Zamknięte koło, czy ktoś miał taki problem?
Mam problem, bo u mnie w okolicy nie mogę podłączyć samochodu do komputera - nie łapie i tyle. Zamknięte koło, czy ktoś miał taki problem?
- lukaszswiebodzin
- Stały bywalec
- Posty: 104
- Rejestracja: 25 sty 2009, 22:12
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 9197496
Re: Ciężki Rozruch
Postautor: lukaszswiebodzin » 05 sie 2010, 8:05
Wymieniłem Świece Filtr Paliwa Filtr Powietrza Zrobiłem Auto Kalibracje przepustnicy o której przeczytałem na forum MB i wszystko gitara mi też kulał jak przełączyłem z gazu na benzyne miałem idętycznie teraz chodzi miodzio . Cięzko palił rano . A teraz wiadomo dłużej zakręci rano ale odpala odrazu .
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 21
- Rejestracja: 22 lis 2009, 1:04
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 2286646
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ciężki Rozruch
Postautor: KwiatekWWA » 13 sie 2010, 18:28
Świece wymienione rok temu, więc chyba nie ma sensu znowu ich zmieniać, filtr powietrza czysty, filtr paliwa świeżo wymieniony.
Zauważyłem zależność zapalania od temperatury silnika - jak zimny to pali, jak ciepły to trzeba pokręcić, sprawdziłem przy okazji
ostatniej ulewy w Warszawie: odpaliłem samochód po nocy było ok, zrobiłem 160km, wstawiłem samochód do garażu, postał ok.
godziny, tu już z zapaleniem miał gorzej, zrobiłem trasę po Warszawie ok 20km w deszczu, gdzie momentalnie spadła temperatura
na zewnątrz i jak podejrzewam schłodziło silnik, i samochód zapalił bez zbędnego kręcenia, później jeszcze raz tą samą trasę po
warszawie powtórzyłem i zapalił ok.
Napisz coś o tej autokalibracji przepustnicy, może u mnie coś pomoże.
Nie chce Ci wogóle odpalić jak ciepły czy za którymś razem odpala? Kręci Ci rozrusznik jak jest ciepły czy nie?
Zauważyłem zależność zapalania od temperatury silnika - jak zimny to pali, jak ciepły to trzeba pokręcić, sprawdziłem przy okazji
ostatniej ulewy w Warszawie: odpaliłem samochód po nocy było ok, zrobiłem 160km, wstawiłem samochód do garażu, postał ok.
godziny, tu już z zapaleniem miał gorzej, zrobiłem trasę po Warszawie ok 20km w deszczu, gdzie momentalnie spadła temperatura
na zewnątrz i jak podejrzewam schłodziło silnik, i samochód zapalił bez zbędnego kręcenia, później jeszcze raz tą samą trasę po
warszawie powtórzyłem i zapalił ok.
Napisz coś o tej autokalibracji przepustnicy, może u mnie coś pomoże.
klasyk pisze:Ja właśnie mam kłopot z odpalaniem - do pewnego momentu było super, teraz jak ciepły nie chce palić, jak jest zimny - pali za drugim strzałem.
Mam problem, bo u mnie w okolicy nie mogę podłączyć samochodu do komputera - nie łapie i tyle. Zamknięte koło, czy ktoś miał taki problem?
Nie chce Ci wogóle odpalić jak ciepły czy za którymś razem odpala? Kręci Ci rozrusznik jak jest ciepły czy nie?
Wypatruj srebrnego Koranda na rejestracji BWM ..... to na pewno ja 

- gabit01
- Rusza z kopyta
- Posty: 34
- Rejestracja: 30 maja 2010, 16:39
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: włoszczowa
Re: Ciężki Rozruch
Postautor: gabit01 » 13 sie 2010, 20:46
morze trzeba wyregulować zawory są za ciasno ustawione i przy ciepłym silniku nie ma kompresi.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 21
- Rejestracja: 22 lis 2009, 1:04
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 2286646
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ciężki Rozruch
Postautor: KwiatekWWA » 13 sie 2010, 23:49
gabit01 pisze:morze trzeba wyregulować zawory są za ciasno ustawione i przy ciepłym silniku nie ma kompresi.
A czy w takim wypadku na gazie silnik chodziłby ok, a na benzynie robił problemy?
Wypatruj srebrnego Koranda na rejestracji BWM ..... to na pewno ja 

- sasek1
- Stały bywalec
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 17:53
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 7602523
- Lokalizacja: Brunary koło Nowego Sącza woj. małopolskie
Re: Ciężki Rozruch
Postautor: sasek1 » 14 sie 2010, 17:07
KwiatekWWA pisze:gabit01 pisze:moze trzeba wyregulować zawory są za ciasno ustawione i przy ciepłym silniku nie ma kompresi.
A czy w takim wypadku na gazie silnik chodziłby ok, a na benzynie robił problemy?
a moze strzela w wydech lub w kolektor ssacy??
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 29
- Rejestracja: 20 lip 2010, 23:26
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: Ciężki Rozruch
Postautor: klasyk » 15 sie 2010, 9:18
Za którymś razem wreszcie odpali, ale myślę, że odpala wtedy, kiedy troszkę się wystudzi.
Na gazie potrafi czasami strzelić w wydech, chociaż nie wiem dlaczego, bo przecież to jest sekwencja. Wszystkie filtry, świece, nawet przewody wysokiego napięcia do świec - wymienione i dalej nic. Mechanik stwierdził, że pompa paliwa daje małe ciśnienie na silnik, ale nie chce mi się w to wierzyć, bo jak jadę - to jest ekstra, bez żadnych nierówności i stukotów.
Pomóżcie.
Na gazie potrafi czasami strzelić w wydech, chociaż nie wiem dlaczego, bo przecież to jest sekwencja. Wszystkie filtry, świece, nawet przewody wysokiego napięcia do świec - wymienione i dalej nic. Mechanik stwierdził, że pompa paliwa daje małe ciśnienie na silnik, ale nie chce mi się w to wierzyć, bo jak jadę - to jest ekstra, bez żadnych nierówności i stukotów.
Pomóżcie.
- sasek1
- Stały bywalec
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 17:53
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 7602523
- Lokalizacja: Brunary koło Nowego Sącza woj. małopolskie
- lukaszswiebodzin
- Stały bywalec
- Posty: 104
- Rejestracja: 25 sty 2009, 22:12
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 9197496
Re: Ciężki Rozruch
Postautor: lukaszswiebodzin » 15 sie 2010, 14:57
Auto kalibracja przepustnicy polega na tym że : Odłączasz akumulator później przepustnice taka wtyczka przy przepustnicy czekasz 10 min podłączasz aku później wtyczkę odpalasz auto i bez dotykania gazu czekasz aż auto się nagrzeje kiedy wentylator elektryczny się załączy kalibracja zakończona gasisz silnik odpalasz i możesz jechać . Mój na gazie też czasem potrafi strzelić w wydech choć nowiutka sekwencja jest szczególnie kiedy jest bardzo nagrzany i z krzyżówki ruszam na pełnym gazie
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 29
- Rejestracja: 20 lip 2010, 23:26
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: Ciężki Rozruch
Postautor: klasyk » 15 sie 2010, 18:07
sasek1 pisze:za pózny zapłon lub za ciasne zawory
Jestem troszkę słaby z mechaniki - co to praktycznie oznacza? Jakie koszty i czy to jest mocno skomplikowane technicznie?
- gabit01
- Rusza z kopyta
- Posty: 34
- Rejestracja: 30 maja 2010, 16:39
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: włoszczowa
Re: Ciężki Rozruch
Postautor: gabit01 » 15 sie 2010, 22:34
to jest tylko regulacja każdy średni mechanik powinien to zrobić i niedrogo ponieważ jest to nie skomplikowane.
- sasek1
- Stały bywalec
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 17:53
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 7602523
- Lokalizacja: Brunary koło Nowego Sącza woj. małopolskie
Re: Ciężki Rozruch
Postautor: sasek1 » 16 sie 2010, 17:10
sam sobie dasz rade pare kluczy potrzebujesz i szczelinomierz
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 29
- Rejestracja: 20 lip 2010, 23:26
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: Ciężki Rozruch
Postautor: klasyk » 16 sie 2010, 21:49
samemu na pewno nie dam rady, ale dam mechanikowi, podobno jakieś tam blaszki są do wyjęcia i włożenia i koszt operacji może sięgnąć nawet 500 zł - czy to jest prawda, czy usiłują mnie wrobić?
- sasek1
- Stały bywalec
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 17:53
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 7602523
- Lokalizacja: Brunary koło Nowego Sącza woj. małopolskie
Re: Ciężki Rozruch
Postautor: sasek1 » 17 sie 2010, 6:20
raczej Cie mechanik w bambuko robi zeby inaczej nie napisac
a skąd kolego jestes??

a skąd kolego jestes??
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości