
Panowie pomóżcie.
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 gru 2010, 11:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1995
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Podkarpacie
Panowie pomóżcie.
Postautor: gremlinek83 » 28 gru 2010, 22:14
Zacznę od początku, jestem posiadaczem mussiaka 2,9d. Niedawno stal się psikus i w mussiaku nie dziala przedni napęd. Wymieniłem sprzęgięłka, a tu dalej problem istnieje, po przełączeniu na 4h i 4l musso po zagrzaniu nie chce zgasnąć. Problem polega na tym że od tej usterki chyba nie dziala naped.Poczytałem pare postów ale nadal jestem Ciemny jak asfat pod śniegiem
. Czy jest osoba która potrafi mi powiedziec jak usunąc tą wadę? drugie pytanie po co jest ta rurka która jest zaślepiona i wychodzi z przedniego mostu,i gdzie szukac tych przewodów cisńieniowych do mostu? Serdecznie prosze o pomoc.

- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Panowie pomóżcie.
Postautor: krzychu » 28 gru 2010, 22:36
Proponuję nie odpowiadać na tego posta
I to nie z racji tego że odpowiedzi są do znalezienia na forum
tylko dlatego że topic napisany nie w tym dziale
Jak wróci do działu technika wtedy obiecuję że sam osobiście odpowiem na pytania gremlina
I jeszcze fotki wrzucę coby łatwiej miał usterki usunąć

I to nie z racji tego że odpowiedzi są do znalezienia na forum
tylko dlatego że topic napisany nie w tym dziale

Jak wróci do działu technika wtedy obiecuję że sam osobiście odpowiem na pytania gremlina
I jeszcze fotki wrzucę coby łatwiej miał usterki usunąć


Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika

hasło: musso
- Gonzo
- Stały bywalec
- Posty: 346
- Rejestracja: 17 sie 2009, 23:20
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Panowie pomóżcie.
Postautor: Gonzo » 28 gru 2010, 23:56
Jako że post już w odpowiednim dziele to odpowiem na ile posiadam wiedzy, może się przyda.
sprawa jest prosta, zdaje się, gdzieś masz nieszczelność w układzie podciśnienia, nie możesz załączyć sprzęgiełek i nie możesz zgasić silnika, bo on gaszony jest podciśnieniem
u mnie był nieszczelny jeden z trójników na wężykach podciśnieniowych, sprawdź też zaworek załączający podciśnienie do sprzęgiełek przy lewym błotniku pod maską.
sprawa jest prosta, zdaje się, gdzieś masz nieszczelność w układzie podciśnienia, nie możesz załączyć sprzęgiełek i nie możesz zgasić silnika, bo on gaszony jest podciśnieniem

Musso 2000r. - 2,9TD +lift 4" +Bridgestone h/t 31" + zabudowa sypialno-turystyczna - DZIENNIK POKŁADOWY
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Panowie pomóżcie.
Postautor: krzychu » 29 gru 2010, 9:02
Teraz to i ja odpowiem.
Zaślepiona rurka wychodząca z mostu to odpowietrznik.
Jak założyłeś sprzęgiełka manualne to musisz zaślepić przewody podciśnieniowe.
Ja rozłączyłem je przy elektrozaworze umieszczonym przy pompie ABSu.
Odpiąłem wężyk i wkręciłem śrubkę.
Miałem ten sam problem z gaszeniem silnika co ty.
Zaślepiona rurka wychodząca z mostu to odpowietrznik.
Jak założyłeś sprzęgiełka manualne to musisz zaślepić przewody podciśnieniowe.
Ja rozłączyłem je przy elektrozaworze umieszczonym przy pompie ABSu.
Odpiąłem wężyk i wkręciłem śrubkę.
Miałem ten sam problem z gaszeniem silnika co ty.

Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika

hasło: musso
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Panowie pomóżcie.
Postautor: krzychu » 29 gru 2010, 13:27
Obiecane fotki
Czarny przewód w żółte paski - podciśnienie do sprzęgiełek.

Te dwa przewody były razem spięte.

Czarny przewód w żółte paski - podciśnienie do sprzęgiełek.

Te dwa przewody były razem spięte.


Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika

hasło: musso
- musso
- Stały bywalec
- Posty: 300
- Rejestracja: 15 lip 2009, 19:33
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2010
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 12649283
- Skype: marekzrebinski1
- Lokalizacja: Norwegia/Sandefjord
Re: Panowie pomóżcie.
Postautor: musso » 29 gru 2010, 16:49
Dokladnie Ja tez tak mam zaslepione podcisnienie,jest ok.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 gru 2010, 11:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1995
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: Panowie pomóżcie.
Postautor: gremlinek83 » 29 gru 2010, 19:30
Po pierwsze przepraszam za umieszczenie tego posta w nie odpowiednim dziale. Po drugie dziękuje za okazałą pomoc.
Sprzęgięłka założyłem automaty,bo takie miałem. Na trójniku pod maska przy lewym błotniku wszystko w porządku. Pierwsze co zrobiłem to właśnie tam zaglądałem
.Podsumowując muszę odnaleźć przewody ciśnieniowe do piast,następnie wykryć nieszczelność.
Sprzęgięłka założyłem automaty,bo takie miałem. Na trójniku pod maska przy lewym błotniku wszystko w porządku. Pierwsze co zrobiłem to właśnie tam zaglądałem

- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Panowie pomóżcie.
Postautor: krzychu » 29 gru 2010, 20:08
Ooooooo kolego...
Jak masz automaty to szukaj nieszczelności w piastach.
Zaślepianie "naszym" sposobem nic tutaj nie da.
My mamy manualne sprzęgi
Dodam tylko tyle, że jak miałem automaty to po jeździe 4x4 była loteria, zgaśnie czy nie.
Teraz mam spokój i napęd pewny choć może troszkę niewygodny.
Jak masz automaty to szukaj nieszczelności w piastach.
Zaślepianie "naszym" sposobem nic tutaj nie da.
My mamy manualne sprzęgi

Dodam tylko tyle, że jak miałem automaty to po jeździe 4x4 była loteria, zgaśnie czy nie.
Teraz mam spokój i napęd pewny choć może troszkę niewygodny.

Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika

hasło: musso
- polmussik
- Stały bywalec
- Posty: 263
- Rejestracja: 24 lis 2008, 19:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 16049074
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Panowie pomóżcie.
Postautor: polmussik » 29 gru 2010, 21:37
kol.gremlinek83 ,dobry dostep do przewodów uzyskasz po zdjęciu filtra powietrza.Na pompie wtryskowej są tez przewody podciśnieniowe wtykane w kolanka gumowe.Te kolanka u mnie były sparciałe i wymieniłem je na odcinki przewodu gumowego-podchodzi przewód od hydrostatu od pralek automatycznych
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 gru 2010, 11:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1995
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: Panowie pomóżcie.
Postautor: gremlinek83 » 03 sty 2011, 21:51
Po próbach w dzień sylwestra doszedłem do pewnych wniosków, uprzedzam że do końca nie jestem pewien czy właściwych.
Wracając do tematu posta, po przeglądnięciu przewodów, odnalazłem problem,po załamaniu wężyka od lewego koła, samochód wchodził na obroty co za tym idzie, po przekręceniu kluczyka na "stop" od razu gasł.Po próbie napędów nadal okazało się ze nie działają. wina leży po stronie uszczelniacza w lewym kole.Teraz tylko go odnaleźć i wymienić,no mam nadzieje ze są dostępne bo w Rzeszowie jest tylko jeden! prosiłbym o rade jak się do tego zabrać.
Wracając do tematu posta, po przeglądnięciu przewodów, odnalazłem problem,po załamaniu wężyka od lewego koła, samochód wchodził na obroty co za tym idzie, po przekręceniu kluczyka na "stop" od razu gasł.Po próbie napędów nadal okazało się ze nie działają. wina leży po stronie uszczelniacza w lewym kole.Teraz tylko go odnaleźć i wymienić,no mam nadzieje ze są dostępne bo w Rzeszowie jest tylko jeden! prosiłbym o rade jak się do tego zabrać.
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Panowie pomóżcie.
Postautor: krzychu » 04 sty 2011, 10:38
Zainwestować ok. 500-600 PLN i kupić manualne AVM.
Węże zaślepić i mieć spokój na lata.
Wymienisz uszczelniacza za ok. 100 a za rok będziesz zaś klął że napęd nie działa, że auto nie gaśnie
Węże zaślepić i mieć spokój na lata.
Wymienisz uszczelniacza za ok. 100 a za rok będziesz zaś klął że napęd nie działa, że auto nie gaśnie


Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika

hasło: musso
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 gru 2010, 11:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1995
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: Panowie pomóżcie.
Postautor: gremlinek83 » 10 sty 2011, 20:07
Panowie a zmieniał już może ktoś te uszczelniacze? może mi doradzicie jak je szybko wymienic?
- sasek1
- Stały bywalec
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 17:53
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 7602523
- Lokalizacja: Brunary koło Nowego Sącza woj. małopolskie
Re: Panowie pomóżcie.
Postautor: sasek1 » 10 sty 2011, 20:09
poszukaj kolego był temat o tym długo wałkowany 

- mpn120
- Stały bywalec
- Posty: 269
- Rejestracja: 15 wrz 2008, 15:46
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 3282521
- Skype: mpn120
- Lokalizacja: Jaktorów
Re: Panowie pomóżcie.
Postautor: mpn120 » 11 sty 2011, 9:52
Co za leń jest temat na forum jak WÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁ
viewtopic.php?f=4&t=89&st=0&sk=t&sd=a&hilit=wymiana+uszczelniaczy+piast
Najwyższy czas nauczyć się kożystać z forum i opcji SZUKAJ

viewtopic.php?f=4&t=89&st=0&sk=t&sd=a&hilit=wymiana+uszczelniaczy+piast
Najwyższy czas nauczyć się kożystać z forum i opcji SZUKAJ











-
- Nowy użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 gru 2010, 11:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1995
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: Panowie pomóżcie.
Postautor: gremlinek83 » 11 sty 2011, 20:53
Racja jeszcze nie umiem obsługiwać tej opcji,alem mam nadzieje że niedługo bede śmigał bez proszenia. Pozdrowinka 

Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość