Rexton swiatla dzienne
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton swiatla dzienne
Postautor: Trawas » 09 cze 2017, 12:37
Nie patrzyłem na schemat układu świateł z DRL ale na logikę wydaje mi się, że zastosowali przekaźnik przełączeniowy na światłach postojowych. Gdyby mu rozłączyć pin podający prąd na świata dzienne to skończyło by się to świecenie mijania od startu. Pytanko, czy po włączeniu świateł postojowych automatyczne światła dzienne się wyłączają, czy nie ? Trzeba ten schemacik znaleźć w manualu i popatrzeć jak to zrobili?
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton swiatla dzienne
Postautor: Trawas » 09 cze 2017, 12:59
DeMaDeS pisze:używam żarówek +120% które mają żytowność koło 200h, zwykłe mi za słabo świecą więc muszę jakoś ten moduł świateł dziennych znaleźć i przekonać, by nie włączał mijania po odpaleniu. Nie mam żadnego wyłącznika od tego.
Kiedyś przyglądałem się Rexowi sąsiada , który ma DRL fabryczny ale u niego nie ma to związku ze światłami mijania. Włącza mu automatycznie światła drogowe długie ale z osłabioną mocą tak, że się żarzą na pomarańczowo ( paskudnie to wygląda )
A żarówki H7 fakt, kupiłem Philipsa long life i skończyło się ich wymienianie co miesiąc. Te wynalazki kupowane w marketach wytrzymują w reflektorze kilka tygodni jako, że tam mają za ciepło albo są aż tak ujowej jakości. Philips pracuje od września i nic się z nimi nie dzieje.
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton swiatla dzienne
Postautor: Trawas » 09 cze 2017, 13:07
No i gdyby ktoś chciał wykorzystać żarówki dwuwłóknowe tak, jak opisałem to uwaga , nie kupujcie tego drogiego syfu tylko te , które wcześniej wskazałem. http://allegro.pl/zarowka-led-w21-5w-t2 ... &utm_term= uprzedzam bo te są do bani, różnica siły światła pomiędzy włóknami jest niewielka co nie spełnia zadania świateł dziennych a cena z kosmosu.
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Rexton swiatla dzienne
Postautor: DeMaDeS » 09 cze 2017, 14:11
dobrałem się do przekaźnika od świateł dziennych, po wyjęciu go razem z odpaleniem silnika włączają się mijania i nie gasną nawet jak włącze pozycyjne (jak przekaźnik jest na miejscu to mijania zgasną po ustawieniu przełącznika świateł na pozycyjne).
Jak zewrę to co przekaźnik normalnie zwiera na stałe to mogę włączyć pozycyjne włącznikiem, mogę włączyć mijania, mogę ustawić przełącznik na zero i... świecą się pozycyjne
A teraz najlepsze... nawet jak wyłączę zapłon to dalej świecą się pozycyjne.
Mogę niby podać plusa po zapłonie na wyjście gdzie powinien być przekaźnik ale wtedy cały czas po odpaleniu silnika będę miał pozycyjne plus dzienne.
Jak zewrę to co przekaźnik normalnie zwiera na stałe to mogę włączyć pozycyjne włącznikiem, mogę włączyć mijania, mogę ustawić przełącznik na zero i... świecą się pozycyjne

A teraz najlepsze... nawet jak wyłączę zapłon to dalej świecą się pozycyjne.
Mogę niby podać plusa po zapłonie na wyjście gdzie powinien być przekaźnik ale wtedy cały czas po odpaleniu silnika będę miał pozycyjne plus dzienne.
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton swiatla dzienne
Postautor: Trawas » 09 cze 2017, 15:38
Czyli futy zrobiły dokładnie tak , jak ja z tymi dwuwóknowymi. Przekaźnik przerywa obwód świateł dziennych. A nie proście byłoby wywalić bezpiecznik DRL ? Patrzyłem , u mnie w skrzynce choć auto nie ma fabrycznych świateł dziennych , jest pozycja bezpiecznika DRL . Może jakby go wyjąć to odcięłoby linię zasilania tych światełek i nie potrzeba by było ruszać przekaźnika ?
-
- Stały bywalec
- Posty: 2263
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Rexton swiatla dzienne
Postautor: krisw11 » 09 cze 2017, 20:21
Jak Trawas napisał ,znajdź kabel + po stacyjce na światła dzienne tzn.te mijanki i go ciachnij. Reszta powinna chodzić w manualu ,ewentualnie jak masz dojście do kompa ,to wyłącz opcje Świateł i tyle.
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Rexton swiatla dzienne
Postautor: DeMaDeS » 09 cze 2017, 20:39
mam dość, wyjęcie bezpiecznika DRL wylacza możliwość mrugania długimi.
Muszę im znaleźć jakieś inne zasilanie i temat będzie zamkniety.
Muszę im znaleźć jakieś inne zasilanie i temat będzie zamkniety.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2263
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Rexton swiatla dzienne
Postautor: krisw11 » 09 cze 2017, 20:56
Tak jak ci pisałem musisz odciąć zasilanie po stacyjce a nie wyciągać bezpieczniki.
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Rexton swiatla dzienne
Postautor: DeMaDeS » 09 cze 2017, 21:05
żeby odciąć.. trzeba by wiedzieć gdzie jest moduł
-
- Stały bywalec
- Posty: 2263
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Rexton swiatla dzienne
Postautor: krisw11 » 09 cze 2017, 21:11
Odcinasz przy stacyjce albo przy przełączniku świateł ,wystarczy kontrolka albo miernik,wiem ,że jak tego nigdy nie robiłeś ,to masz małego Zonka ,ja niestety na odległość nie ogarne Ci tego
może są tu mądrzejsze głowy,to niech podpowiedzą albo prześlą schemat.

Kris
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton swiatla dzienne
Postautor: Trawas » 10 cze 2017, 16:37
Schemat DRL ? Mówisz - masz
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton swiatla dzienne
Postautor: Trawas » 10 cze 2017, 16:55
I tak, jak przewidywałem , przekaźnik DRL odcina prąd po włączeniu świateł. Trzeba draniowi wyciągnąć coś by go umieszkoliwić
Zasilania cewki nie można bo drań pozostanie na pozycji włączone DRL. Można mu tylko usunąć podłączenie przewodu na pin 87 . ( Kolorek izolacji WB - biało niebieski )- i już nie będzie przekazywał prąda na Unit DRL pin 3 . To powinno wystarczyć. Wyjęcie bezpiecznika F2 7,5 A rzeczywiście rozłączy sygnalizację światłami ale też wskazania czujnika ciśnienia oleju ( co oni tak powyrabiali
)
Ale ! można to wykorzystać inaczej dla potrzeb świateł LED. Podłączyć zasilanie LED bezpośrednio pod PIN 87a na tym przekaźniku z pominięciem unit DRL reflektorów głównych. . I będzie git - bez żadnych dodatkowych przeróbek. Gdybym miał fabryczne DRL to bym tak zrobił i nie musiał montować dodatkowego przekaźnika i linii zasilania LED od bezpiecznika . Tu jest to gotowe do użycia.
Tu trzeba tylko sprawdzić, na który pin 87 czy 87a ten przekaźnik daje prąd bez włączenia świateł przełącznikiem przy kierownicy ?
Wydaje się, że na 87a ale tu narysowały. że jakby na 87 ? . Ten na który daje trzeba skierować do zasilania LED.


Ale ! można to wykorzystać inaczej dla potrzeb świateł LED. Podłączyć zasilanie LED bezpośrednio pod PIN 87a na tym przekaźniku z pominięciem unit DRL reflektorów głównych. . I będzie git - bez żadnych dodatkowych przeróbek. Gdybym miał fabryczne DRL to bym tak zrobił i nie musiał montować dodatkowego przekaźnika i linii zasilania LED od bezpiecznika . Tu jest to gotowe do użycia.
Tu trzeba tylko sprawdzić, na który pin 87 czy 87a ten przekaźnik daje prąd bez włączenia świateł przełącznikiem przy kierownicy ?
Wydaje się, że na 87a ale tu narysowały. że jakby na 87 ? . Ten na który daje trzeba skierować do zasilania LED.
Ostatnio zmieniony 11 cze 2017, 17:44 przez Trawas, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Rexton swiatla dzienne
Postautor: DeMaDeS » 11 cze 2017, 10:22
Włącznik świateł pozycyjnych/mijania włącza zasilanie na przekaźnik DRL a ten podaje plusa na moduł dezaktywując światła dzienne/mijania.
Czyli najłatwiej było podać plusa po zapłonie na wyjście z przekaźnika zamiast przekaźnika.
Może niezbyt pięknie ale efekt docelowy osiągnąłem - mijania nie włączają się.
Minusem może być, że świecą się światła pozycyjne ale nie w moim przypadku bo będę poruszał się w kurzu w kolumnie pojazdów więc lepiej by ten z tyłu miał moje pozycyjne i p.mgl a ten z przodu moje dzienne drogowe i p.mgl. W zime jak jest szaro ale niby widno też wolę jechać na dziennych plus tylne pozycyjne.
Nie wiem czy panel od klimy się przyciemnia po włączeniu pozycyjnych - w każdym razie w słońcu guzik na nim widzę. Podświetlenie radia mi sie tym samym nie przyciemnia po włączeniu swiateł mijania ale to juz pikus. Ważne by nie trzachac w terenie zarowkami mijania
Czyli najłatwiej było podać plusa po zapłonie na wyjście z przekaźnika zamiast przekaźnika.
Może niezbyt pięknie ale efekt docelowy osiągnąłem - mijania nie włączają się.
Minusem może być, że świecą się światła pozycyjne ale nie w moim przypadku bo będę poruszał się w kurzu w kolumnie pojazdów więc lepiej by ten z tyłu miał moje pozycyjne i p.mgl a ten z przodu moje dzienne drogowe i p.mgl. W zime jak jest szaro ale niby widno też wolę jechać na dziennych plus tylne pozycyjne.
Nie wiem czy panel od klimy się przyciemnia po włączeniu pozycyjnych - w każdym razie w słońcu guzik na nim widzę. Podświetlenie radia mi sie tym samym nie przyciemnia po włączeniu swiateł mijania ale to juz pikus. Ważne by nie trzachac w terenie zarowkami mijania
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton swiatla dzienne
Postautor: Trawas » 11 cze 2017, 17:27
Super, aż popłakałem się ze śmiechu. Tylko żółty człowiek mógł wymyślić taki układ i dodatkowo go skomplikować.
Zamiast w najprostszy sposób wykorzystać przekaźnik do przerwania linii DRL po załączeniu świateł oni podają nim napięcie do modułu DRL, który tak naprawdę jest drugim przekaźnikiem/ wyłącznikiem (plus dodatkowe funkcje przetwornicy obniżającej napięcie). A można było zwyczajnie dać przetwornicę przed przekaźnikiem świateł DRL . Dobrze, że sprawdziłeś ten układ bo w życiu bym na coś takiego nie wpadł. Czyli co ?. ten przekaźnik DRL jest zwyczajnym włącznikiem i nie przerzuca prąda zworką pomiędzy pinami dwóch obwodów ? Też dobrze
Jednym słowem można ten przekaźnik całkiem wywalić i zmostkować piny 1 i 3 na unicie DRL. Będę musiał kiedyś sprawdzić to, jak rozwiązali to w autach bez tego układu fabrycznych świateł DRL ?
Dla dodatkowych DRL LED tego fabrycznego układu wykorzystać się nie da. Rysunek muszę wykasować.

Zamiast w najprostszy sposób wykorzystać przekaźnik do przerwania linii DRL po załączeniu świateł oni podają nim napięcie do modułu DRL, który tak naprawdę jest drugim przekaźnikiem/ wyłącznikiem (plus dodatkowe funkcje przetwornicy obniżającej napięcie). A można było zwyczajnie dać przetwornicę przed przekaźnikiem świateł DRL . Dobrze, że sprawdziłeś ten układ bo w życiu bym na coś takiego nie wpadł. Czyli co ?. ten przekaźnik DRL jest zwyczajnym włącznikiem i nie przerzuca prąda zworką pomiędzy pinami dwóch obwodów ? Też dobrze

Jednym słowem można ten przekaźnik całkiem wywalić i zmostkować piny 1 i 3 na unicie DRL. Będę musiał kiedyś sprawdzić to, jak rozwiązali to w autach bez tego układu fabrycznych świateł DRL ?
Dla dodatkowych DRL LED tego fabrycznego układu wykorzystać się nie da. Rysunek muszę wykasować.
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Rexton swiatla dzienne
Postautor: DeMaDeS » 11 cze 2017, 20:50
Po zmostkowaniu 1-3 masz włączone światła pozycyjne non stop... nawet bez kluczyka.
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości