Kurcze , to jak to tam jest w tym fabrycznym DRL ? Znaczy, że razem z DRL palą się światła pozycyjne ?
Przecież przepisy tego nie wymagają. Tylne lampy nie muszą się świecić razem z dziennymi.
To już lepiej mieć taką instalację , jak ja mam - znaczy bez fabrycznego DRL bo tu wszystko jest jakby bardziej logiczne- zwyczajnie - tak jak na schemacie . Potrzebny tylko dodatkowy przekaźnik rozłączający lub jeśli nie ma to dwustanowy z pozostawieniem jednego pin wolno. Łapiemy prąd z ING 2 na ledy DRL przez przekaźnik rozłączający zasilony na cewce z linii świateł pozycyjnych byle gdzie podpięty. Albo jeszcze prościej przekaźnik dwustanowy wykorzystując go, jako światła pozycyjne albo LED DRL. Lub - DRL razem ze światłami pozycyjnymi albo światła pozycyjne bez LED DRL w zależności od pozycji zworki na przekaźniku.
I zupełnie nie mogę zrozumieć co ma piernik do wiatraka, czemu z unitu DRL idzie zasilnie na wiązkę A2 i do czegoś czego nie rozumiem a co nazwali włącznikiem ciśnienia oleju ? Gdyby nie te dziwaczne wyjścia z unitu można by wywalić cały unit i przekaźnik DRL by doprowadzić do takiego stanu , jak w instalacji bez fabrycznego DRL. Nie mogą skumać o co chodzi z tym oil pressure switch ? co to za cholera ?
Rexton swiatla dzienne
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton swiatla dzienne
Postautor: Trawas » 12 cze 2017, 1:03
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Rexton swiatla dzienne
Postautor: automatic » 12 cze 2017, 7:58
włącznik od ciśnienia oleju podaje masę gdy silnik ruszy ...
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton swiatla dzienne
Postautor: Trawas » 12 cze 2017, 15:06
Jeżeli jest , jak mówisz to znaczy całość można wywalić i zastąpić zwykłym przekaźnikiem dwustanowym dla LED DRL.
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Rexton swiatla dzienne
Postautor: DeMaDeS » 12 cze 2017, 18:21
to jeszcze Wam cwieka zabije...
jak sie wyjmie bezpiecznik od swiatel dziennych to swiatla mijania traca na jasnosci okolo 20%
jak sie wyjmie bezpiecznik od swiatel dziennych to swiatla mijania traca na jasnosci okolo 20%
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton swiatla dzienne
Postautor: Trawas » 13 cze 2017, 1:13

Nawet gdybym siedział przez rok zastanawiając się co tu jeszcze spieprzyć to przyznaję, że nie wymyśliłbym niczego tak totalnie idiotycznego.
To jest przykład tego , jak ambitny konstruktor z prostej rzeczy potrafi zrobić coś niezwykłego, godnego jego intelektu. Bardzo długo trzeba się uczyć w dobrych szkołach by zostać aż takim kretynem. Sztuka dla sztuki - tylko po jaką cholerę ?

Nie mam fabrycznych świateł dziennych w swoim aucie więc cały problem dołożenia świateł dziennych zajął mi może z 15 minut.
Za układ DRL posłużył mi JEDEN ! przekaźnik dwustanowy i trzy metry drutu - oczywiście żarówki i cokoły do nich.
Cewkę przekaźnika DRL podpiąłem pod kabel świateł mijania zatem są samodzielne DRL a jak włączę światła pozycyjne to mam DRL + światła pozycyjne - na konsoli mam dodatkowy wyłącznik DRL więc, jak chcę to mogą się świecić tylko światła pozycyjne. Po włączeniu świateł mijania automatycznie wyłączane jest DRL - i o to mi chodziło - a. gdybym podłączył cewkę przekaźnika pod linię świateł pozycyjnych to DRL gasłoby w chwili włączenia pozycyjnych. Oczywiście, gdyby dołożył jeszcze jeden zwykły przekaźnik DRL i na jego cewkę puścił prąd z ING2 zaś na zworkę prąd z aku to światła DRL zapalały by się tylko po uruchomieniu silnika. Ale uważałem, że LEDy biorą tak mało prądu, że nie jest potrzebny przekaźnik a i czasem korzystne jest , gdy DRL palą się przy zgaszonym silniku, jak też , gdy palą się razem ze światłami pozycyjnymi. Jak by co to DRL zawsze mogę je rozłączyć ręcznie.
PS - radio też mi gra bez kluczyka włożonego w stacyjkę, gaśnie dopiero, gdy zamknę drzwi pilotem.

I tak to jest ze współczesnymi samochodami nafaszerowanymi totalnie zbędą elektroniką - jest, żeby miało co się popsuć


Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości