Sterowanie świecami żarowymi - problem
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Sterowanie świecami żarowymi - problem
Postautor: krzychu » 06 kwie 2012, 12:30
Może być spalona świeca lub przerwa w zasilaniu świecy.
Wystarczy zdjąć największa kostkę z przekaźnika świec i miernikiem sprawdzić rezystancję.
W kostce mamy 6 opisanych "dziurek" G1-G6
G6 jest "pusta".
Jeden kabel miernika na masę a drugi w dziurkę.
Rezystancja "zdrowej" świecy wynosić powinna ok. 0.7-1.4 Ohma
Nakrętka kabelka to 10 a klucz potrzebny do świecy to głęboka 12tka, najlepiej z gumką wewnątrz żeby łatwiej było wsadzić nową świecę.
Do tego grzechotka i kilka przedłużek różnej długości.
Najgorzej jest ze świecami 4 i 5.
Kiepskie dojście i trzeba się trochę nagimnastykować żeby operację wykonać samemu.

Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika

hasło: musso
- YelonkoskY
- Stały bywalec
- Posty: 223
- Rejestracja: 26 lut 2011, 17:31
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Tak zwana Stolyca
Re: Sterowanie świecami żarowymi - problem
Postautor: YelonkoskY » 06 kwie 2012, 14:38



P.S. Ostatnio jak nie chciał zaskoczyć to po otwarciu maski zastanawiałem się gdzie są przewody i świece bo nic nie wyglądało tam jak w Espero więc wiesz jaki ze mnie szpec:)
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Sterowanie świecami żarowymi - problem
Postautor: krzychu » 06 kwie 2012, 18:03

Kawę i wymianę świeczek masz gratis.
Nie zapomnij tylko Madziarki

A tak na serio, to sprawdź jakieś forum mietka np. W124 i zbadaj który serwis w Twojej okolicy polecają.
Albo popytaj taksiarzy, na pewno jest jakiś pan Władzio, który starsze modele MB ma w małym palcu.

Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika

hasło: musso
- YelonkoskY
- Stały bywalec
- Posty: 223
- Rejestracja: 26 lut 2011, 17:31
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Tak zwana Stolyca
Re: Sterowanie świecami żarowymi - problem
Postautor: YelonkoskY » 06 kwie 2012, 19:58
P.S. Gdybyś tak wybierał się do Iłek to pewnie jakoś bym się jakoś tam spiął ale na Ślunsk na razie mi nie po drodze :p
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Sterowanie świecami żarowymi - problem
Postautor: krzychu » 06 kwie 2012, 20:02

U pana Władka na pewno wyjdzie Cię taniej.

Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika

hasło: musso
- YelonkoskY
- Stały bywalec
- Posty: 223
- Rejestracja: 26 lut 2011, 17:31
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Tak zwana Stolyca
Re: Sterowanie świecami żarowymi - problem
Postautor: YelonkoskY » 06 kwie 2012, 22:27
A tak przy okazji spokojnych i refleksyjnych Świąt Wielkiejnocy.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 20 paź 2009, 21:20
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 5363169
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: Sterowanie świecami żarowymi - problem
Postautor: merkury » 08 kwie 2012, 16:43
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Sterowanie świecami żarowymi - problem
Postautor: krzychu » 08 kwie 2012, 22:09
krzychu pisze:...Wystarczy zdjąć największa kostkę z przekaźnika świec i miernikiem sprawdzić rezystancję.
W kostce mamy 6 opisanych "dziurek" G1-G6
G6 jest "pusta".
Jeden kabel miernika na masę a drugi w dziurkę.
Rezystancja "zdrowej" świecy wynosić powinna ok. 0.7-1.4 Ohma...
Wystarczy miernik z marketu za 10zl.
Zamiast badania rezystancji, można świece sprawdzić funkcją sprawdzania diod na mierniku wyposażonym w buzer.
Dźwięk miernika zasygnalizuje nam zdrową świecę.

Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika

hasło: musso
-
- Stały bywalec
- Posty: 236
- Rejestracja: 29 sty 2008, 11:50
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 1599827
Re: Sterowanie świecami żarowymi - problem
Postautor: Roberttt » 16 maja 2012, 22:25
długo szukałem przyczyny i chyba ją znalazłem, ale musicie mi pomóc
po prostu auto po przekręceniu kluczyka nie zaskakiwało, jakby akumulator był "wydojony", cicho sza, kontrolki na chwilę przygasają przy przekręcaniu kluczyka i nic się nie dzieje, auto nie odpala...
na początku sprzęgło (wymagane do uruchomienia) - sprawdzone odpada
potem akumulator - sprawdzony, odpada
świece żarowe - wymienione, odpadają
przekaźnik świec żarowych - wymieniany 2 razy - odpada
i już się chciałem brać za stacyjkę, kiedy chyba znalazłem regułę...
mianowicie przy odpalaniu można poznać, czy "pyknie" za pierwszym razem, czy nie, podczas przekręcania kluczyka słychać przez dosłownie moment taki syk, jakby się powietrze uwalniało.
I zauważyłem, że jak słychać ten syk auto odpala
jak nie słychać tego powietrza auto nie odpali choćbyś siedział i się przy nim modlił...
pomóżcie, co może to być
może faktycznie stacyjka jest już uszkodzona (klucz mam mocno wytarty).
-
- Forumowicz
- Posty: 56
- Rejestracja: 18 wrz 2009, 19:37
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin
Re: Sterowanie świecami żarowymi - problem
Postautor: sylwek » 17 maja 2012, 18:43
-
- Forumowicz
- Posty: 56
- Rejestracja: 18 wrz 2009, 19:37
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin
Re: Sterowanie świecami żarowymi - problem
Postautor: sylwek » 17 maja 2012, 18:48
-
- Stały bywalec
- Posty: 236
- Rejestracja: 29 sty 2008, 11:50
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 1599827
Re: Sterowanie świecami żarowymi - problem
Postautor: Roberttt » 18 maja 2012, 7:51

-
- Forumowicz
- Posty: 56
- Rejestracja: 18 wrz 2009, 19:37
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin
Re: Sterowanie świecami żarowymi - problem
Postautor: sylwek » 18 maja 2012, 20:03
-
- Stały bywalec
- Posty: 236
- Rejestracja: 29 sty 2008, 11:50
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 1599827
Re: Sterowanie świecami żarowymi - problem
Postautor: Roberttt » 21 maja 2012, 19:47
w którym jest on miejscu?
przy samej stacyjce (wejściu kluczyka) czy w komorze silnika...
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Sterowanie świecami żarowymi - problem
Postautor: krzychu » 21 maja 2012, 21:04
sylwek pisze:Uwazaj na stacyjki sprzedawane do musso .Sprzedają do benzyny ,a nie informują.Nie posiada ona otworu na zaworek podciśnienia.
Robert, czytaj uwaznie


Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika

hasło: musso
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości