napęd
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- matee
- Stały bywalec
- Posty: 427
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:01
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8075048
- Lokalizacja: Gdańsk/Bytów
Postautor: matee » 22 wrz 2007, 14:32
w wersji 2,9TD z dołączanym napędem bardzo wyraźnie czuć różnicę podczas ruszania ze skręconymi kołami.
1. z odłączonym napędem (a właściwie reduktorem) wszystko chodzi leciutko.
2. gdy reduktor jest włączony czuć duży opór.
1. z odłączonym napędem (a właściwie reduktorem) wszystko chodzi leciutko.
2. gdy reduktor jest włączony czuć duży opór.
OME +4cm, BL +4cm, BFG MT KM2 31", Snorkel, Rear Air Locker, uchwyty na kubki
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 20 wrz 2007, 17:29
- czałczesku
- Stały bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 19 kwie 2007, 8:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świętokrzyskie
napędy
Postautor: czałczesku » 24 wrz 2007, 20:00
Jak masz włączony napęd tylko na tył to na tablicy nic się nie świeci . Jak jest zapalona kontrolka zielona 4 L to napęd zapina 4 koła bez reduktora czyli szybka jazda 4x4 jak świeci sie czerwona lampka z napisem chyba 4 H to masz jeszcze dodatkowo zredukowane biegi że jadac na V biegu osiagasz 40 na godzinę . Jeśli pala sie wszyskie lamki to świadczy to o awarii układu hydraulicznego napędów lub silniczka elektrycznego. Pozdrawiam ! Życze cierpliwości w walce z koreańska techniką
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 02 paź 2007, 15:52
Re: napędy
Postautor: noel » 02 paź 2007, 15:58
do człczesku jak mozna sprawdzic układ hydrauliczny bo u siebie mam własie awarie polegająca na zapaleniu dwóch lampek 4H i 4L a silnik sprawdzałem i jes ok i czy masz gdzies schemat układu załączania napedów i sygnalizacji załączenia napedówczałczesku pisze:Jak masz włączony napęd tylko na tył to na tablicy nic się nie świeci . Jak jest zapalona kontrolka zielona 4 L to napęd zapina 4 koła bez reduktora czyli szybka jazda 4x4 jak świeci sie czerwona lampka z napisem chyba 4 H to masz jeszcze dodatkowo zredukowane biegi że jadac na V biegu osiagasz 40 na godzinę . Jeśli pala sie wszyskie lamki to świadczy to o awarii układu hydraulicznego napędów lub silniczka elektrycznego. Pozdrawiam ! Życze cierpliwości w walce z koreańska techniką
- czałczesku
- Stały bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 19 kwie 2007, 8:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świętokrzyskie
ODP
Postautor: czałczesku » 30 paź 2007, 10:38
Niestety nie mam schematów . Tak naprawdę to sie za bardzo nie znam , a właściwie na tyle żeby mnie w serwisie nie robili w bambuko. U mnie tez była naprawa napędów . Tez świecą mi sie dwie lampki 4L i 4H zielona słabiej czerwona silniej ale to mnie nie martwi bo najważniejsze że można przełączać napędy . Gdybym sie uparł to możnaby zrobić taki trik że światełka na desce połączone sa tylko z przełącznikiem bez komputera i zapalają się w zależności od położenia tego pstryczka na desce , ale po co
- misiek
- Stały bywalec
- Posty: 272
- Rejestracja: 30 lis 2007, 11:36
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: gliwice/scyzoryk
Postautor: misiek » 30 lis 2007, 11:55

korando2.9
- misiek
- Stały bywalec
- Posty: 272
- Rejestracja: 30 lis 2007, 11:36
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: gliwice/scyzoryk
Re: napęd
Postautor: misiek » 30 lis 2007, 12:04
radzio sprawdzić to mazna bardzo łatwo odpalony silnik załączony naped auto na luzie podlewarować jedna strone i gdy przekrecimy pokretło na 4h lub 4l to koło powinno sie zazebiać z półosia to znaczy ze gdy obracamy kołem to półos ma się obracac razem z nim to samo z drugiej strony . lub najlepiej jesli ktos ma taka mozliwość podnieśc całe auto i zobaczyc czy kręca sie wszystkie kołaradzio pisze:Witam wszystkich! Jak poznać, że napęd 4x4 jest sprawny?
radzio
korando2.9
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 23
- Rejestracja: 14 mar 2008, 18:39
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 2057637
Re: napęd
Postautor: andrew135 » 16 mar 2008, 22:21
Witam
Mam problem z reduktorem.
Przedni napęd załącza się za każdym razem (świeci kontrolka 4H)
ale gdy włączam 4L to niestety nic z tego, a kontrolka 4L tylko sobie miga(nawet po kilku minutach czekania).
Jeżeli ktoś miał podobny problem lub wie co to może być bardzo proszę o pomoc.
Mam problem z reduktorem.
Przedni napęd załącza się za każdym razem (świeci kontrolka 4H)
ale gdy włączam 4L to niestety nic z tego, a kontrolka 4L tylko sobie miga(nawet po kilku minutach czekania).

Jeżeli ktoś miał podobny problem lub wie co to może być bardzo proszę o pomoc.
-
- Forumowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 13 lut 2008, 21:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: napęd
Postautor: mozdyn » 16 mar 2008, 22:42
U mnie też tak było. 4L trzeba włączać tylko na postoju z wciśniętym sprzęgłem (tak mi powiedzieli w serwisie) - i faktycznie tak u mnie działa. Lampki często nie działają przez brak styków na złączach (3 złącza w okolicy motoreduktora - jeśli poznasz skrzynię to następny element to motoreduktor) - było o tym na forum. U mnie po rozgrzaniu silnika tak było. Osobiście preferuje środek do czyszczenia potencjometrów zamiast WD40(do dostania w każdym sklepie elektronicznym). Jeśli przednie koła się kręcą po ich podlewarowaniu to chyba nie ma tragedii.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 23
- Rejestracja: 01 cze 2008, 16:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
- czałczesku
- Stały bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 19 kwie 2007, 8:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Re: napęd
Postautor: czałczesku » 14 lip 2008, 15:07
Czegoś takiego jeszcze nie widziałem a właściwie nie przeczytałem . Do czego te samochody moga być zdolne ? 

- czałczesku
- Stały bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 19 kwie 2007, 8:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Re: napęd
Postautor: czałczesku » 24 lip 2008, 10:43
Po prawie pół roku mój samochód sam się naprawił . Mogę włączać napęd 4x4 H i 4X4 L . Oczywiście nie za każdym razem ale czesto sie udaje. O dziwo jak jest juz 4H to na 4L i odwrotnie za każdy razem się udaje. Natomiast z 2H na 4L i 4H często jest problem .Niby styki sprawdzone w serwisie a pewnie coś nie łączy . Cały czas zapalone lampki 4L i 4H. Miał już ktoś coś takiego ?




-
- Forumowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 13 lut 2008, 21:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: napęd
Postautor: mozdyn » 25 lip 2008, 8:42
U mnie tak jest, że po rozgrzaniu silnika się to zaświeca i nie chce przełączać, jak ostygnie to znów działa. Czasem wystarczy kabelki poruszać. Zrób kabel diagnostyczny (długi kabel z przełącznikiem na końcu aby sięgnął spod maski do kabiny) jak zapuścisz test, po ilości bzyknięć poznasz czy i co jest zepsute w aucie (nie wszystko ma czujniki). Powie Ci też (wybzyka
) między innymi gdzie w układzie przełączania napędów masz awarię. Opis kodów i gdzie go wpiąć jest w manualu.

Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości